Diefstal koffer op Flixbus

csk123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Diefstal koffer op Flixbus

#1 , 26 apr 2019 12:57

Hallo iedereen,

afgelopen donderdag heb ik Flixbus genomen van Antwerpen naar Tours (Frankrijk) met een overstap in Parijs Bercy. Ik had een klein koffertje op wieltjes bij (vliegtuig handbagage formaat). Tijdens de rit van Antwerpen naar Parijs mocht ik de koffer gewoon mee in de bus nemen en boven in het bagagerek plaatsen. De bus kwam later dan gepland aan in Parijs waardoor ik me moest haasten om de overstap te maken. Bij de bus naar Tours werd mijn koffer door de chauffeur geweigerd wegens te groot en moest ik hem in de laadruimte onderaan de bus plaatsen. Omdat ik laat aankwam stond de laadruimte al vol en stond mijn koffertje helemaal vooraan in het vak. Ik checkte mijn ticket in en nam plaats in de bus. Enkele minuten later sloot de chauffeur de laadruimte af en we vertrokken. Bij aankomst in Tours verliet ik al eerste de bus en wachtte tot de laadruimte geopend werd. Mijn koffer stond er niet meer. Ik wachtte tot iedereen zijn bagage had genomen en sprak de chauffeur aan. Hij zei dat iemand de koffer waarschijnlijk in Parijs al uit de laadruimte genomen moet hebben terwijl ik in de bus zat te wachten op het vertrek. Hij kon me verder niet helpen en raadde aan om de klantendienst te contacteren. Het was 23u 's avonds op een donkere parking in Tours en ik werd aan mijn lot overgelaten zonder bagage of hulp. De volgende ochtend nam ik meteen contact op met Flixbus maar tot nogtoe krijg ik amper inhoudelijke reacties of informatie van Flix. Ik wil graag weten wat mijn rechten zijn. In de koffer zat mijn gaming laptop, webcam, headset/muis, alles om games te kunnen streamen, plus merkkleding, merk make up, parfum etc. Alles opgeteld voor meer dan 1500 euro. Het was niet mijn keuze om die koffer in de laadruimte te zetten maar ik had geen keuze. Hoe ga ik nu verder?

bedankt,
Cassie-Sarah

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12816

#2 , 26 apr 2019 13:01

Lees eerst de algemene voorwaarden na over verantwoordelijkheid bij diefstal.

csk123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 apr 2019 13:06

Lees eerst de algemene voorwaarden na over verantwoordelijkheid bij diefstal.
Ja daar staat niks duidelijks in. Er staat één ingecheckt stuk bagage per persoon is verzekerd maar nergens wat precies een ingecheckt stuk bagage is want iedereen moet gewoon zelf zijn bagage in het laadruim zetten zonder inchecken.

Reclame

LeenW
Berichten: 12816

#4 , 26 apr 2019 13:14

Dan lijkt het mij moeilijk om iets te doen, er is niets ingecheckt want u hebt het er zelf gezet. Ze kunnen dus zelfs gaan zeggen dat er helemaal geen koffer was want daar is dan geen bewijs voor.

Vergelijk het met Ryanair, spotgoeikoop allemaal, maar als je in de problemen geraakt moet je het zelf maar zien op te lossen.

csk123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 apr 2019 13:15

Dan lijkt het mij moeilijk om iets te doen, er is niets ingecheckt want u hebt het er zelf gezet. Ze kunnen dus zelfs gaan zeggen dat er helemaal geen koffer was want daar is dan geen bewijs voor.

Vergelijk het met Ryanair, spotgoeikoop allemaal, maar als je in de problemen geraakt moet je het zelf maar zien op te lossen.
Ja ik heb wel een online aangifte van diefstal bij de politie gedaan. Zou dat niks veranderen?

LeenW
Berichten: 12816

#6 , 26 apr 2019 13:20

Dan lijkt het mij moeilijk om iets te doen, er is niets ingecheckt want u hebt het er zelf gezet. Ze kunnen dus zelfs gaan zeggen dat er helemaal geen koffer was want daar is dan geen bewijs voor.

Vergelijk het met Ryanair, spotgoeikoop allemaal, maar als je in de problemen geraakt moet je het zelf maar zien op te lossen.
Ja ik heb wel een online aangifte van diefstal bij de politie gedaan. Zou dat niks veranderen?
Een aangifte is nog geen bewijs. Als ze het slim spelen zullen ze zeggen dat ze geen weet hebben van een koffer.

Sirkii
Berichten: 5395

#7 , 27 apr 2019 20:25

Tja. Zelfs op dure lijnvluchten zat m n duur materiaal (laptop, fototoestel, ...) in een kleine handbagagezak die onder geeen beding in t laadruim ging. De kans op een serieuze vergoeding is nihil.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”