Factuur advocaat

MVDW
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Factuur advocaat

#1 , 25 apr 2019 18:58

Graag had ik willen weten of een advocaat verplicht is een gedetailleerde factuur op te maken. (erelonen, kosten enz...)
Ik kreeg gewoon via e-mail een nog te betalen bedrag + 21% btw, (dus geen detail of factuur in bijlage)
Ik betaalde ook al een provisie (cash :oops: ) en deze zou in mindering gebracht worden bij de eindafrekening.
De al betaalde provisie staat ook niet vermeld in de ontvangen e-mail.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 25 apr 2019 19:01

Er is geen verplichting een factuur op te maken aan een particulier.

MVDW
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 apr 2019 19:15

Dus ook geen detail van de uitgevoerde prestaties(brieven enz...)?
Het komt er dus op neer dat hij kan beweren diverse taken uitgevoerd te hebben, zoveel uren aan een zaak gewerkt heeft enz.... maar dat dan niet moet bewijzen aan de hand van een gedetailleerde afrekening?
Ik schreef "factuur" maar bedoelde in feite " een afrekening" waar alles duidelijk op vermeld staat.

Reclame

LeenW
Berichten: 12813

#4 , 25 apr 2019 19:19

Dat kan u wel steeds eisen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 25 apr 2019 19:39

Mogelijk dat dit gewoon een bijkomende bedrag aan provisie is en nog geen eindafrekening.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

MVDW
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 apr 2019 22:07

@asperger: is toch wel een eindafrekening, dossier wordt overgenomen door een andere advocaat.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 apr 2019 23:02

U hebt het recht een gedetailleerde afrekening te vragen.

Fanaat
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#8 , 25 apr 2019 23:44

Wend je bij de Balie van Advocaten bij u in de buurt , en stel misschien daar je vraag ? of in een Justitiehuis daar zitten eerstelijns advocaten het natuurlijk wel de vraag of die graag vragen over collega confraters erg graag wensen te beantwoorden ?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 26 apr 2019 00:38

Fanaat: waarom de mensen nog verder sturen als ze hier al hun antwoord hebben gekregen?
Onder andere van een advocaat...
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

MVDW
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#10 , 26 apr 2019 09:05

@scorpioen: ga ik dan ook doen, dank u wel :-)
@Fanaat: de vraag heb ik al gesteld aan advocaten, maar dan wel via dit forum :-)
@ asperger: ben ik mee eens :-)

Terug naar “Andere”