Door het rode licht gereden

verkeer7991
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Door het rode licht gereden

#1 , 25 apr 2019 21:50

Goede avond allen,

Gisterenavond was ik samen met mijn moeder op weg naar mijn kot omdat ik vandaag examen had. Door mijn vermoeidheid heb ik toen mijn moeder in de wagen laten rijden die op mijn naam staat. Ikzelf ben beginnend bestuur af binnen nu en 4 dagen. Op een bepaald moment is mijn moeder hoogst waarschijnlijk door het rode licht gereden. De reden hiervoor was de hevige regenval die zorgde voor een glad wegdek. Dit in combinatie met mijn nieuwe wagen waarvan de remmen nog ingereden moeten worden, maken het niet ideaal om te stoppen. Echter heb ik gelezen dat dit een overtreding van 3de graad is en die voor beginnende bestuurders kan zorgen voor het inleveren van een rijbewijs met het herdoen van theorie + praktijkexamen. Ik vermoed dat 'als' we een bekeuring zouden krijgen deze op mijn naam gestuurd wordt. Echter was ik dus helemaal niet de bestuurder en mijn moeder geeft dat uiteraard toe. Kan zo'n bekeuring dan omgezet worden op mijn moeder haar naam?

Uiteraard wil ik dit zeker niet goed praten. Door het rood licht rijden is dan ook niet niks en we zitten beide enorm verveelt met de situatie. Ze had beter moeten anticiperen en haar snelheid op voorhand moeten aanpassen.

Met vriendelijke groeten,
Verkeer7991

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 25 apr 2019 21:54

Op antwoordformulier zet u dat moeder bestuurder was en geeft haar gegevens door.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 26 apr 2019 14:21

mijn nieuwe wagen waarvan de remmen nog ingereden moeten worden, maken het niet ideaal om te stoppen.
Da's zever in pakskes ...
Ik vermoed dat 'als' we een bekeuring zouden krijgen deze op mijn naam gestuurd wordt. Echter was ik dus helemaal niet de bestuurder en mijn moeder geeft dat uiteraard toe. Kan zo'n bekeuring dan omgezet worden op mijn moeder haar naam?
Als u de onmiddellijke inning ontvangt, kan u via de website bezwaar aantekenen en doorgeven dat uw moeder met de auto reed.

Het is mogelijk dat u géén onmiddellijke inning ontvangt als iemand zijn eurocent valt dat je beginnend bestuurder bent , maar dat je door de politie uitgenodigd wordt voor verhoor over de feiten ...
Dan zegt u dat uw moeder reed.
Nadien zal zij dan verhoord worden.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 apr 2019 15:17

Dit in combinatie met mijn nieuwe wagen waarvan de remmen nog ingereden moeten worden, maken het niet ideaal om te stoppen.
Vertel dit eens aan mensen die geen kennis hebben van auto's, maar zeker hier niet aan mensen die jaren ( reeds 56 jaar) rijden met alle soorten wagens.
Als ik zelf mijn remmen vervang zijn die ingereden op 200 meters, door 4 maal een noodstop te doen .
En een nieuwe wagen heeft reeds gereden eer deze bij u geleverd word, dus remmen reeds ingereden

En als u wagen niet ideaal kan stoppen mag je niet op de weg komen, dan ben je een gevaar op de weg.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”