Scheiden op basis van leugens

Y2124
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Scheiden op basis van leugens

#1 , 22 apr 2019 12:34

Onze echtscheiding met onherstelbare ontwrichting is opgestart. Ik verwacht binnenkort het verzoekschrift. Het gaat al jaren niet meer maar nu de dochter uit huis is had ik menigmaal aangegeven dan het zo niet meer verder kon (ruzie over alles, verwijten, beschuldigingen....). Dus heeft ze zelf het initiatief genomen en de procedure opgestart. Ze zal de kaart trekken van 'zware fout'. Nu heeft ze een verhaal opgezet dat één groot verzinsel en leugen is (dubbel leven, illegale inkomsten, diefstal bij werkgever....) een nieuwe fictiereeks is in de maak! Mijn grootste zorg is dat mijn werkgever hierbij betrokken wordt en dat ze me uit huis wil zetten en gebruik maakt van deze zware fout om haar het voorrecht te geven om de woning in te kopen. Kan dit zomaar? Verder is ook duidelijk dat ik als man in aanmerking kom voor emotionele en zelfs fysieke mishandeling, eerste sessie is gepland bij psycholoog. Echter is dit niet bewezen, tenzij ik mijn dochter oproep als getuige, wat ik liever niet doe. Ik heb ondertussen een avocaat onder de arm genomen. Wat staat me hier te wachten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 22 apr 2019 13:30

Als dat een verzonnen verhaal is kan ze niet bewijzen dat het waar is.
Dan heeft het geen waarde.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

jef007
Berichten: 1679

#3 , 22 apr 2019 13:40

waarom geen EOT?

Reclame

Y2124
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 apr 2019 13:53

waarom geen EOT?
Ze wil me voor de laatste keer "pijn" doen......

Y2124
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 apr 2019 13:56

Als dat een verzonnen verhaal is kan ze niet bewijzen dat het waar is.
Dan heeft het geen waarde.
inderdaad, vraag me af waarmee ze op de proppen zal komen.
En dan nog, volgens mijn advocaat speelt het ook geen rol en zal de rechtbank kijken naar de motivatie en het financiele vermogen ivm het inkopen v/d woning.
Alleen lijkt me dat wel héél simpel.... :?

eylis
Berichten: 8836

#6 , 22 apr 2019 14:38

Wie wat beweert, moet dat kunnen bewijzen. Dat kan ze (denk ik) niet. Dus vraag aan uw advocaat om zijn/haar pleidooi daarop te focussen én de rechtbank te vragen om een beëdigd bemiddelaar (advocaat of notaris) die de besprekingen coordineert tussen u en uw echtgenote voor een EOT. Want dat is in principe nog steeds mogelijk. .

eylis
Berichten: 8836

#7 , 22 apr 2019 15:17

Nog een belangrijke tip: de bewijslast ligt ook bij u voor de argumenten die u zou gebruiken: voor fysieke mishandeling moet je de PV's kunnen voorleggen + de vaststellingen die een arts toen heeft gemaakt. Voor emotionele mishandeling kan een psycholoog géén vaststellingen doen. Dat is geen arts. Een psychiater kan wel vaststellen dat u emotioneel lijdt en getraumatiseerd bent. Maar hij kan de oorzaak (emotionele mishandeling door uw echtgenote) niet vaststellen. Dat is niet bewijsbaar in de psychiatrie.

Y2124
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 apr 2019 16:37

Nog een belangrijke tip: de bewijslast ligt ook bij u voor de argumenten die u zou gebruiken: voor fysieke mishandeling moet je de PV's kunnen voorleggen + de vaststellingen die een arts toen heeft gemaakt. Voor emotionele mishandeling kan een psycholoog géén vaststellingen doen. Dat is geen arts. Een psychiater kan wel vaststellen dat u emotioneel lijdt en getraumatiseerd bent. Maar hij kan de oorzaak (emotionele mishandeling door uw echtgenote) niet vaststellen. Dat is niet bewijsbaar in de psychiatrie.
Dat weet ik, vandaar dat dit enkel zal vermeld worden maar idd niet kan gebruikt worden als bewijslast.
Wat ik me dan afvraag als zij ook geen bezwarende bewijzen heeft (wat volgens mij zo is??), wat voor zin het heeft om zo'n ophef te maken ?
Dat moet haar advocaat toch ook weten? hij laat haar id waan dat ze me zonder woning en werk kan zetten....
Of is het mss om de beslissing omtrent de toewijzing v/d woning te beinvloeden omdat zij niet capitaal krachtig genoeg is?

Terug naar “Echtscheiding”