Opzeg autoverzekeringscontract

ludodd
Topic Starter
Berichten: 20

Opzeg autoverzekeringscontract

#1 , 18 apr 2019 17:07

Ik heb bericht ontvangen voor het betalen van de autoverzekering. Nu blijkt dat er 25,3€ (bijna 3,5% extra) is bijgekomen tegenover mijn vorige premie. Ik heb het afgelopen jaar geen ongeval gehad waar ik in de fout was. Op mijn vraag aan de verzekering (X) of dit een gewone tariefverhoging is of een indexaanpassing heb ik nog geen antwoord ontvangen. Kan ik mijn verzekering nu nog opzeggen, de vervaldag is half mei 2019. Ik heb inmiddels wel al een offerte ontvangen van Z en die premie ligt daar bijna 200€ lager.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 18 apr 2019 23:38

Dit moet op het vervaldagbericht vermeld staan.
Dit mag echter in kleine lettertjes zijn.

Wanneer hebt u uw verzekering aangesproken hierover, en via welk medium?

ludodd
Topic Starter
Berichten: 20

#3 , 19 apr 2019 09:02

Dit is alles wat er op het vervaldagbericht staat. Er staat dus niet in of de tariefverhoging een gevolg is van een indexaanpassing. Ik heb via email om verduidelijking gevraagd maar geen antwoord.
""Indien uw premie ten opzichte van vorig verzekeringsjaar werd verhoogd, beschikt u over een opzegrecht. De opzeg dient betekend te worden binnen de drie maanden
na kennisgeving van de te betalen premie.
Dit opzegrecht geldt niet bij indexatie, risicowijziging, wijziging bonus-malusschaal of andere inhoudelijke wijzigingen van het contract.""

Reclame

Terug naar “Algemeen”