Winkeldiefstal

XAnoniem1234
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Winkeldiefstal

#1 , 18 apr 2019 08:13

Ik ben opgepakt door de politie voor winkeldiefstal. De schoenen piepten niet toen ik naar buiten ging bij de winkel in questie maar bij het binnengaan in een andere winkel. Deze winkel vroeg voor een kasticket die ik dus niet kon voorleggen. Ik heb nog een blanco strafblad en heb de schoenen betaald. Wat kan ik verwachten van straf?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 18 apr 2019 09:56

Voor alle duidelijkheid, de schoenen waren wel gepikt uit de eerste winkel?

Mathieu Rutten

#3 , 18 apr 2019 10:01

Beste,

Moet ik hieruit concluderen dat u gepikte schoenen heeft betaald in de winkel waar u werd betrapt, dus waar u ze niet gestolen heeft, en niet in de winkel waar u ze gepikt heeft, zodat deze winkel nog steeds de gedupeerde/benadeelde is?

Reclame

XAnoniem1234
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 apr 2019 10:12

Nee, ik heb de schoenen betaald aan de winkel waarvan te komen, in het verslag staat er ook dat ik de goederen heb vergoed

LeenW
Berichten: 12811

#5 , 18 apr 2019 10:14

Dan moet u toch een kasticket hebben?

XAnoniem1234
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 apr 2019 10:16

Ja nu heb ik een kasticket waarop er staat diefstal

XAnoniem1234
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 apr 2019 10:17

Ik ben schuldig en heb de goederen betaald aan de winkel waarvan ze kwamen, dit staat ook in mijn dossier, ik heb over een maand examens dus zou graag weten waar ik me aan kan verwachten zodat ik me kan co,centreren op mijn studies

LeenW
Berichten: 12811

#8 , 18 apr 2019 10:28

In het meest gunstige geval wordt dat seponering aangezien 1ste keer (betrapt) en de goederen vergoed zijn. Iets minder gunstig zal het zijn als het toch wordt vervolgd, dan riskeert u een gevangenisstraf van één maand tot vijf jaar en met een geldboete van 26 euro tot 500 euro (x8). In de praktijk zal het bij de boete en/of werkstraf blijven of u moest het echt uithangen bij de rechter.

tira00
Berichten: 929

#9 , 18 apr 2019 10:36

Een winkel gaat nooit politie bellen als een alarm afgaat bij het BINNEN komen van een winkel.
Waarschijnlijk heeft men de diefstal in de eerste winkel gezien en is hij gevolgd tot in de tweede winkel.

XAnoniem1234
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#10 , 18 apr 2019 12:01

Nee het was een bewaker aan de ingang van de winkel waar ik binnenging, deze had niets te maken met de vorige winkel.

XAnoniem1234
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#11 , 18 apr 2019 12:03

Weet er toevallig iemand als dit mogelijk is om te verzwijgen voor mijn ouders?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#12 , 18 apr 2019 12:35

Weet er toevallig iemand als dit mogelijk is om te verzwijgen voor mijn ouders?
als u boven de 18 bent wel, onder de 18 MOETEN de ouders ingelicht worden

tira00
Berichten: 929

#13 , 18 apr 2019 13:37

Nee het was een bewaker aan de ingang van de winkel waar ik binnenging, deze had niets te maken met de vorige winkel.
Bewakingsagent is dan waarschijnlijk verwittigd door de andere winkel.
Als ze elke mens moesten controleren waarbij het alarm af gaat bij het binnen komen, zouden ze het nogal druk krijgen in de grootwarenhuizen.

Mathieu Rutten

#14 , 18 apr 2019 13:47

Wacht gewoon af wat er nog gaat gebeuren. Mogelijk blijft het bij een flinke berisping/bolwassing,hetgeen verdiend is.
Ik zou het zelf spontaan aan je ouders meedelen voor je het van derden horen.
Misschien je je aan het opwinden voor niets.....Als je inziet dat je fout gehandeld hebt, dan is dat al een heel grote stap.
Concentreer je nu op je examen. Wat komt dat komt.

Veel succes met je examen.

Groetjes,

Thieu Rutten.

Issued
Berichten: 1227

#15 , 18 apr 2019 14:10

Indien u meerderjarig bent, de schoenen niet te duur zijn en u geen voorgaande gelijkaardige feiten pleegde wordt dit normaal in een vpv afgehandeld. Een vpv (vereenvoudigd proces verbaal) gaat niet naar het parket. Dus ook geen straf of strafblad.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”