zoomit als enige vorm van aanmaning

albatros8340
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

zoomit als enige vorm van aanmaning

#1 , 17 apr 2019 17:28

niet zeker of dit het juist subforum is, mijn excuses als dit bericht verkeerd staat

Mijn sociale bijdragen als zelfstandige betaal ik via xerius. Blijkbaar heb ik opgegeven om de facturen via zoomit te krijgen. Nu heb ik te laat betaald (mijn fout, ik bekijk zoomit niet vaak genoeg). Ik heb hier nooit een herinnering van gekregen, al zeker niet via aangetekend schrijven.

Toeval wil dat ik (weliswaar als particulier) vorig jaar een rechtzaak heb gewonnen bij de vrederechter omdat een aannemer niet voldoende had aangemaand. Is zoomit (in deze context) wel een afdoende manier van aanmaning? Dat lijkt me toch heel sterk...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope
Berichten: 916

#2 , 17 apr 2019 17:49

https://www.zoomit.be/nl/business.html

"U ontvangt een verwittiging bij een nieuw document en 3 dagen voor de vervaldatum."

Heb je dat dan allemaal over het hoofd gezien?

albatros8340
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 apr 2019 20:30

blijkbaar. ik heb in ieder geval niets per brief ontvangen. Vraag is dus of dit afdoende is als aanmaning (niet aangetekend)

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 18 apr 2019 08:57

Heb dat ook al voorgehad met onze vrienden van de fiscus. Bericht van betaling via , maar omdat ik dat normaal niet gebruikte , dus niet naar gekeken. Dacht dat het weer reclame was, totdat ik een rappel per brief kreeg.

Terug naar “Andere”