Code 68 rijbewijs

Ricky1991
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Code 68 rijbewijs

#1 , 13 apr 2019 12:31

Had en vraagje ben 4 jaar gelden gepakt me drugs nu met omstandig heden nu noh maar pas herstel onderzoek gedaan k ijg en voorlopig rijbewijs van 18 maand met code 68 niet rijden met drank maar ik drink niet tijdens de werk week enkel op zaterdag laat ik me na men werk is afzakken
Nu binnen 18 maand moetik terug voor testen moet ik nu echt volledig stoppen met drank of mag ik nog en pintje op zaterdag drinken
Ps ik ga tevoet naar cafe achter de hoek
Mvg ricky

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 13 apr 2019 14:12

Ook te voet uit het café op de hoek op de openbare weg komen "in beschonken toestand " mag m.i. niet.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 14 apr 2019 13:44

voorlopig rijbewijs van 18 maand met code 68 niet rijden met drank
68. Alcohol niet toegestaan

Je mag dus geen alcohol in je bloed hebben als je met de auto rijdt
ik drink niet tijdens de werk week enkel op zaterdag laat ik me na men werk is afzakken
Zolang je dat niet met de auto doet ...

Denk er aan dat de alcohol afgebroken moet zijn voor je weer in de auto stapt
Bij jou niet tot onder de 0,5‰, maar volledig
Elke detecteerbare alcohol bij jou betekent een inbreuk ...

Ga dus niet "Rekenen met Flor", maar hou een ruime marge aan :
https://www.equilibre3.be/updates/hoe-l ... je-lichaam

Neem die 1,5 uur / normale alcoholische consumptie maar als minimum

Elke normale alcohol-houdende consumptie bevat nagenoeg evenveel alcohol - van een pintje tot een shotje
Hoe meer alcohol in de drank, hoe kleiner de normale consumpties worden ...

Nu binnen 18 maand moetik terug voor testen moet ik nu echt volledig stoppen met drank of mag ik nog en pintje op zaterdag drinken
Je mag niet rijden met alcohol op

Wil niet zeggen dat je geheelonthouder moet worden ...
Chronisch overmatig drankgebruik is opspoorbaar, en ongezond, dus dat moet je ook niet gaan doen.

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 16 apr 2019 15:14

Elke normale alcohol-houdende consumptie bevat nagenoeg evenveel alcohol - van een pintje tot een shotje
Hoe meer alcohol in de drank, hoe kleiner de normale consumpties worden ...
... waarop de speciale bieren een uitzondering op vormen: meer alcohol, en meer bier ;-)
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”