Pesterijen op facebook

misterbxl
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

Pesterijen op facebook

#1 , 16 apr 2019 10:32

Dag allemaal,

Mijn ex en ik banden een 9 jaar lange relatie met daarin een dochter van 8.

Ze heeft me ondertussen van haar fb verwijderd en messenger wat haar volste recht is.

Nu blijkt dat ze zich al maanden bezig hou met texten te plaatsen met beschuligingen en verwijten tot zware scheldwoorden dit tegen mij.

Ik heb geen toegang tot haar gegevens maar sommige vrienden die we vroeger hadden verwittigen mij.

Er ga geen dag voorbij zonder dan ze weer obscene texten post en weer met scheldwoorden ik heb al daarvan screenshots gehad van kennissen zonder dan ik da n vraag .

Het ga van pesterijen tot wraakgevoelens waar karma zich nu ook bemoeid

Ik wil rust en laat haar ook met rust.

Wat kan ik daar tegen doen om dit te doen stoppen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 16 apr 2019 10:38

Dit kan afhankelijk van de inhoud vallen onder laster en eerroof, u kunt hiervoor klacht indienen.

misterbxl
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 apr 2019 10:48

Al heb ik geen toegang tot haar gegevens.

Scheldwoorden waar ik zelf mijn dochter haar geluk afneem zoals schoolfeesten dan ik mijn gezin als een lafaard heb verlaten voor een ander vrouw ....En andere zware scheldwoorden.

En dat karma zijn werk dan doen.

Zij is vertrokken naar een andere woning ze wou weer haar vrijheid.

Reclame

misterbxl
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 apr 2019 10:58

Ze denkt dat ik haar stalk op haar fb ik geen gegevens van haar ten eerste
Mijn fb is alleen bestemd voor leuke momenten met mijn dochter en famillie maar zeker niet om iemand te kwetsen en vuile was op te hangen.

Wat kan ik doen en wat kunnen de gevolgen zijn.

Bedankt aan allen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 apr 2019 11:38

Stopt u facebook een paar weken tot de wind is gaan liggen .

En negeer haar uitspraken op facebook .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

misterbxl
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 apr 2019 12:01

Tof de wind stopt ???? Dit duurd al sinds augustus.......

Haar vrienden hebben mij al meer dan 20 screenshots gestuurd.....

Er komt geen einde aan.

BloodNight
Berichten: 621

#7 , 16 apr 2019 19:01

Facebook verwijderen, niets dan ellende...

De door u aangehaalde voorbeelden zijn niet strafbaar.

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 apr 2019 21:06

Je kan idd zoals hierboven al eens aangehaald, fb gewoon deleten, je zal meer rust vinden, ook kan je klacht indienen, mr wie gaat daarvan de dupe worden....vermoedelijk de kinderen, en dan begint het pas, laat alles overwaaien, heb geduld!..

misterbxl
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#9 , 16 apr 2019 22:33

Dus als ik het goed begrijp mag iedereen, iedereen uitschelden van rotte vis hoe dan ook zonder zorgen

Ik ben al sinds augustus een rotzak een klojo een bastaard enz enz....zonder beperkingen.

Mag dit allemaal zo.

Issued
Berichten: 1227

#10 , 16 apr 2019 23:52

Art. 448. Hij die hetzij door daden, hetzij door geschriften, prenten of zinnebeelden iemand beledigt in een van de omstandigheden in artikel 444 bepaald, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot twee maanden en met geldboete van zesentwintig frank tot vijfhonderd frank of met een van die straffen alleen.
(Met dezelfde straffen wordt gestraft hij die, in een van de omstandigheden in artikel 444 bepaald, iemand die drager is van het openbaar gezag of van de openbare macht of die met een openbare hoedanigheid is bekleed, door woorden beledigt in zijn hoedanigheid of wegens zijn bediening.) <W 27-07-1934, art. 3>
Art. 444. De schuldige wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot een jaar en met geldboete van zesentwintig frank tot tweehonderd frank, wanneer de tenlasteleggingen geschieden :
Hetzij in openbare bijeenkomsten of plaatsen;
Hetzij in tegenwoordigheid van verscheidene personen, in een plaats die niet openbaar is, maar toegankelijk voor een aantal personen die het recht hebben er te vergaderen of ze te bezoeken;
Hetzij om het even welke plaats, in tegenwoordigheid van de beledigde en voor getuigen;
Hetzij door geschriften, al dan niet gedrukt, door prenten of zinnebeelden, die aangeplakt, verspreid of verkocht, te koop geboden of openlijk tentoongesteld worden;
Hetzij ten slotte door geschriften, die niet openbaar gemaakt, maar aan verscheidene personen toegestuurd of meegedeeld worden.
maar het parket vervolgt dat niet zenne.

Franciscus
Berichten: 38583

#11 , 17 apr 2019 19:13

Inderdaad zal volgens mijn bescheiden mening niet vervolgt worden.

Terug naar “Andere”