Verhoor na verbale bedreiging treinbegeleider

Luka
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Verhoor na verbale bedreiging treinbegeleider

#1 , 13 apr 2019 01:13

Beste,

Een aantal maanden geleden zat ik in eerste klasse met tweedeklasseabonnement. Bij controle moestik een terechte toeslag betalen. Al geef ik toe dat ik eerst wat onbeleefd ben geweest ( Denk dat ik die toeslag echt ga betalen? enz...), mocht ik mijn identiteitskaart tonen waarna ik ook prompt de toeslag betaalde.
Bleek dat de treinbegeleider daarna Securail in het Zuidstation opriep die me daar aangekomen ook van de trein haalden en me in de wacht zetten. Securail heeft me ook niet gecontroleerd. De treinbegeleider vertelde hen kort wat er gebeurd was en blijkbaar moest er nog een dienst ( politie?) komen voor een proces-verbaal. Die kwam er niet, de trein bleef bijna 10 minuten staan, Securail maande de treinbegeleider ook aan te vertrekken, die weigerde......En plots zei Securail me dat ik mocht beschikken.
Ik vraag me dan ook af welek formaliteit eventueel NIET vervuld zou zijn door het niet opdagen van een dienst/politie...Ik bedoel: is er dan een rechtsgeldig proces-verbaal opgesteld, door wie, en is de procedure wel nageleefd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1680

#2 , 13 apr 2019 12:01

enkele maanden geleden?????
en nu pas reageer je op dit forum?
ik veronderstel dat je het PV ontvangen hebt?

Luka
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 apr 2019 11:05

Ja, op 21 november 2018. Die treinbegeleider heeft enkel mijn identitietskaart ingescand op de trein, intussen Securail gewaarschuwd. Aangekomen in Brussel-Zuid is er verder niets meer gebeurd. Ze lieten me na 10 minuten vertrekken. Er is dus geen PV opgesteld.

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 14 apr 2019 12:16

Securail zijn beëdigde agenten en kunnen dus PV opstellen.

mbbs1024
Berichten: 474

#5 , 15 apr 2019 00:22

En wat is nu het probleem, je hebt blijkbaar geluk gehad dat de agenten van Securail geen PV opgesteld hebben.
U hebt de situatie wel zelf uitgelokt door zo tegen de treinbegeleider op te treden, denk je dat treinbegeleiders het zo fijn vinden om uitgescholden te worden door iemand die zich niet aan de regels houdt, en dan ook nog een grote mond opzet ?

Luka
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 apr 2019 01:16

Het probleem is dat de Securailagenten me na 10 minuten lieten vertrekken, dat er geen PV werd opgesteld en dat ik me, meer dan 4 maanden na de feiten, voor verhoor toch moet aanbieden bij de politie van mijn gemeente. Hoe kan ik me nog herinneren wat ik precies heb gezegd?

LeenW
Berichten: 12825

#7 , 15 apr 2019 10:05

Het probleem is dat de Securailagenten me na 10 minuten lieten vertrekken, dat er geen PV werd opgesteld en dat ik me, meer dan 4 maanden na de feiten, voor verhoor toch moet aanbieden bij de politie van mijn gemeente. Hoe kan ik me nog herinneren wat ik precies heb gezegd?
U mag dat zo verklaren.

Terug naar “Andere”