fiducre

mindhacker
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

fiducre

#1 , 12 apr 2019 10:27

Bij mij woont jonge gast (geen relatie) met schulden. Ik betaal alles af bij verschillende dossiers. Waarvan 2 bij fiducre, dossier van by way en dandenter die ze opgekocht hebben. Dit sleept nu aan van 2013 was bedrag 2531.31 en 1931.81 mei 2016 is er loonsoverdracht geweest vakantiegeld 600€ verledenjaar dit jaar hebebn we dat gezien en verzet aangetekend, hebben wel zitten dreigen met gerecht en deurwaarders. Juni 2017 brief gekregen van een deurwaarder gebeld en gemaild en alles beetje uitgelegd dat volgens mij gaat om dossier die overgekocht is dat hij schulden heeft aan buy way en sandenter en niet met fiducre en noiit niks meer van gehoord. Maandag kregen we een brief of we niet meet wilden betalen in het dossier dan 15€ per dossier. Ik mail voorlopig niet maar vanaf juni valt er een grote kost weg bij een deurwaarder dan kunnen we meer geven, nu ik toch mail mag ik eens het openstaand saldo weten en wat krijg ik : 2784.21 en 1925.54€. Heb toen gebeld met de vraag klopt toch nie jawel en als ge nie betaald sturen we deurwarders ? Maar het gaat hier om vrijwillige overdracht, moeten zei dan niet via een rechtbank gaan om hun gelijk te halen, of kunnen ze gewoon via deurwaarder.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 apr 2019 10:58

Bij loonoverdracht moet er geen vonnis zijn omdat je dit vrijwillig tekent als men een krediet aanvraagt .

Ik zie hier niet juist hoeveel jullie per dossier afbetalen !

De deurwaarder rekent 15 a 25€ administratie kosten per afbetaling !

Dus als je maar 15€ afbetaald geeft je juist genoeg om zijn administratie kosten te betalen en kort je niks af, en er komen intresten bij.

Zo kan je 20 jaar afbetalen.

Je komt beter overeen met de deurwaarder om elke 3 maanden een betaling te doen voor 3 maanden dan heeft je maar 1 administratie kost per 3 maanden in plaats van elke maand.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mindhacker
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 apr 2019 12:26

nee r is nog geen deurwaarder, de vraag is het is geen loonsbeslag dat kunnen ze niet of ze moeten via de rechtbank gaan maar dat doen ze blijkbaar niet, kunnen ze geld laten innen via een deurwaarder of moeten ze ook eerst via een rechtbank gaan om die man aan het werk te zetten ?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 apr 2019 12:47

Wat is loonoverdracht?
De kredietgever kan u vragen om een document te ondertekenen tot loonoverdracht. Als u dan uw krediet niet kunt terugbetalen, kan hij uw werkgever vragen om hem de achterstallige bedragen met uw loon te betalen.

Je bent NOOIT verplicht om dit te tekenen, maar in de meeste gevallen zal je dan ook geen krediet krijgen.

De voorwaarden om een loonoverdracht uit te voeren:



De kredietgever moet u met een aangetekende brief, of met een brief van een deurwaarder, laten weten dat hij de loonoverdracht wilt uitvoeren

De kredietgever informeert tegelijk uw werkgever

U hebt zich niet verzet bij uw werkgever binnen de tien dagen nadat de kredietgever de brief verstuurde (dus niet wanneer u hem ontvangt)

De kredietgever stuurt een voor echt verklaarde kopie van het document tot loonoverdracht dat u tekende naar de werkgever
Uw werkgever zal dan een deel van uw loon rechtstreeks aan de kredietgever geven.

Daar is GEEN vonnis voor nodig.

Als je niet meer betaald dan kunnen zij natuurlijk naar de rechtbank gaan om een vonnis en dan zijn er terug zeer veel kosten, deurwaarder gerechtskosten etc..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mindhacker
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 apr 2019 13:04

loonsoverdracht kan je weigeren bij je werkgever wat hij ook gedaan heeft. Loonbeslag is er niet want blijkbaar gaan ze niet naar de rechtbank. Hij heeft ook geen contract met fiducre. Ze hebben die schulden opgekocht, ben je dan nog wel verplicht te betalen ? Aangezien er geen contract bestaat tussen x en fiducre. Ze dreigen wel maar ze doen niks. Laatste keer dat ze aan de deur zijn geweest heb ik een map getoond met alle schuldeisers en gezegd als ze iemand bereid vinden die monder wilt ontvangen omdat zei meer zouden krijgen dat ze altijd mogen proberen dat mij om het even is waar wanneer en hoeveel ik moet overschrijven. Maar dat ik eerst de voorkeur geef aan gerechtelijke en deurwaarderskantoiren met vonnis en hij is vies weggegaan is ondertussen 4 jaar geleden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 apr 2019 15:29

Als ficucre de contracten over gekocht hebben wat zo wel zal zijn dan zijn zij de schuldeisers nu , en ja ze kunnen naar de rechtbank gaan !

Maar als ik naar die sommen zie, en ze weten ook dat er geen geld te rapen valt, dan kan dit nog wel jaren duren.
Ze gaan ook geen grote sommen besteden om die 5000€ te innen .

Maar je weet natuurlijk nooit met deze mensen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 12 apr 2019 15:33

Hopelijk voor u is uw jonge gast NIET gedomicilieerd bij u.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”