Vochtschade aanbouw

workingmum
Topic Starter
Berichten: 106

Vochtschade aanbouw

#1 , 09 apr 2019 12:42

Beste,

wij hebben een veranda laten aanbouwen. Deze ging opgeleverd worden voor kerstmis 2014. Uiteindelijk werd het oktober 2015 voor de grootste werken achter de rug waren. Toen het slotfactuur kwam hebben wij dit aangetekend betwist aangezien sommige werken nog steeds niet uitgevoerd werden en aangezien de afgesproken termijn zo lang overschreden werd. Voor beide zaken hebben we een som geld achter gehouden. Op dit aangetekend schrijven is nooit officieel reactie gekomen.

In midden 2016 hadden we een eerste keer vochtindringing. Het oplossen hiervan heeft bijna een jaar aangesleept (tot midden 2017) en daarbovenop kwam er eind 2016 dan nog een tweede vochtprobleem bij. De firma heeft dit toen uiteindelijk toch opgelost. Na deze herstelling kwam er een mail dat er nog een openstaand saldo was en of we dit wilden betalen. Wij hebben toen via mail gereageerd dat wij geen weet hadden van openstaande facturen aangezien in onze ogen het slotfactuur afgehandeld was omdat ze daar niet op gereageerd hebben. Op deze mail dat wij er geen weet van hebben is verder nooit reactie gekomen.

Nu hebben we sinds enkele weken weer een nieuw vochtprobleem én losse tegels en de firma weigert van dit te herstellen totdat we het slotfactuur volledig betalen (zelfs werken die niet uitgevoerd zijn). Ondertussen breidt de schade verder uit en de firma beweert dat wij verantwoordelijk zijn voor alle schade aangezien we niet ingaan op hun mail om te betalen.

Kunnen ze dit zomaar? Een factuur na bijna 4 jaar ineens via mail opeisen zonder te reageren op ons officieel aangetekend schrijven? En klopt onze redenering dat het ene het andere niet uitsluit?

Iemand die ons advies kan geven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 apr 2019 15:53

Ja dat kunnen ze, en ja, jij bent hun nog geld verschuldigd. Het bis niet omdat ze niet op uw brief geantwoord hebben dat de rest van de factuur is kwijtgescholden. Maak met hun een afspraak en regel die zaak. Als ze naar de rechtbank stappen zou het u duur kunnen uitvallen. Als daar zoveel lekken zijn is er blijkbaar iets structureels fout aan die veranda.

workingmum
Topic Starter
Berichten: 106

#3 , 12 apr 2019 11:53

Beste mava, dank je wel voor je antwoord. Wij hebben ondertussen advies ingewonnen bij een advocaat en hij zegt dat wanneer men niet binnen een redelijk termijn reageert op een factuurbetwisting, men deze betwisting stilzwijgend aanvaard.

We gaan dit dus nogmaals via aangetekend schrijven melden en zien hoe het verder gaat.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 12 apr 2019 12:30

Laat dan best die advocaat de brief schrijven. Dat maakt mee indruk, en hij kan dan onmiddellijk ook de huidige problemen aan de veranda melden. Een brief schrijven kost niet zoveel maar heeft zoveel meer effect.

Terug naar “Aanneming”