Wagen

Guyke123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wagen

#1 , 10 apr 2019 16:40

Beste,

mijn kinderen hebben begin dit jaar een wagen gekregen van grootouders ( wagen is 25j oud) nu daar zij nog geen rijbewijs hadden heb ik deze ingeschreven op mijn naam , maar nu heb ik een gerechtsdeurwaarder die binnen gekomen is en de wagen stond reeds op zijn documenten, de schuldeiser belde me vandaag dat hij deze wagen wou , de wagen is niet van mij maar van de kinderen, wat kan ik doen? de grootouders hebben wel papier opgemaakt dat ze de wagen aan de kinderen gegeven hebben.

Wie kan me helpen !!

ik heb de wagen op mijn naam staan bedoel verzekering + nummerplaat, omdat dit niet anders kon daar kids geen rijbewijs hebben.

Danku.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 10 apr 2019 17:45

Omdat u probleem hebt of omdat grootouders een probleem hebben?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 10 apr 2019 18:22

Bewijzen dat die wagen van je kinderen is.
De enige manier waarop dit zou mogelijk zijn, lijkt mij bewijzen per notariële akte van schenking.

U snapt toch hopelijk wel dat een briefje gemaakt door een familielid geen enkele waarde zal hebben voor een deurwaarder, vooral niet als die wagen volledig op uw naam ingeschreven staat?

U kunt trouwens wel een wagen inschrijven zonder rijbewijs (zonder problemen), alsook verzekeren (enkel bij speciale verzekeraars, voor bijvoorbeeld mensen met een voorlopig rijbewijs)... Niet dat dit hier een verschil zou gemaakt hebben, want zonder bewijs (zie alinea 1) zou de deurwaarder kunnen vermoeden dat die wagen van u is, en ingeschreven op iemand anders zijn/haar naam net omwille van ontduiking.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”