Lastige buren

Rima
Topic Starter
Berichten: 32
Juridisch actief: Nee

Lastige buren

#1 , 08 apr 2019 23:04

Beste - al uw vragen samengevoegd daar ze over zelfde feit gaan Jurecabe moderator


Ik woon naast een appartement met 3 gezinnen. 1 van die gezinnen heeft een lastige minderjarige zoon. Hij gooit sigarettenpeuken, plastic, lege zakken chips enz in onze tuin. Wat kan ik daaraan doen? Is dat sluikstorten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 apr 2019 09:23

Ja dat is sluikstorten. Spreek er zijn ouders op aan, en als het nogmaals gebeurd stuur hen een aangetekend schrijven met de melding dat je bij een volgende overtreding de gemeente zal contacteren, of zelfs de politie.

Rima
Topic Starter
Berichten: 32
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 apr 2019 14:51

Wijkagent heb ik er al op afgestuurd en die zegt dat ik hem op heterdaad moet betrappen maw een foto nemen anders kan hij niks doen

Reclame

Rima
Topic Starter
Berichten: 32
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 apr 2019 09:35

Mag ik in de tuin een verborgen camera plaatsen? Of is dat bij wet verboden?

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 apr 2019 09:52

zolang er enkel enkel u afgesloten eigendom op het camerabeeld staat is dit toegelaten. U verklaart dan best dat u deze camera heeft staan om over de veiligheid van uw kinderen in de tuin of dergelijke reden. Zal de buurman mogelijks zichtbaar zijn op het beeld of zou enkel de daad van het afval overgooien op camera staan?

Rima
Topic Starter
Berichten: 32
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 apr 2019 13:24

Mag je camera in tuin plaatsen om sluikstort van buren op te nemen?

Meeboo
Berichten: 1488

#7 , 10 apr 2019 13:27

alleen als deze camera uitsluitend uw prive filmt

Rima
Topic Starter
Berichten: 32
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 apr 2019 15:49

Mag je foto nemen met uw gsm van minderjarige die u uitmaakt en vuil in tuin gooit

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#9 , 10 apr 2019 18:03

Foto niet maar het gesprek mag u wel opnemen en kan in rechte gebruikt worden gezien u zelf deelneemt aan het gesprek.
JurecaBE moderator

Terug naar “Andere”