schutsels oprit buren verplaatst

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: schutsels oprit buren verplaatst

#16 , 08 apr 2019 13:05

Maar op één vraag heb ik nog niet echt een antwoord gehad. Met name verklaring van de buren.
Als je dan een heel goed verstandhouding hebt met de buurman dan is het natuurlijk gemakkelijk om die een verklaring te laten doen als getuige.
Een getuigenverklaring is wat ze is.
Voor de rechtbank roept u de buur op, en moet die verklaring onder eed afgelegd worden. Meineed is strafbaar ...


http://www.geopunt.be/kaart

menu rechts: historische kaarten, dan, reis door de tijd,
kan u diverse kaarten bekijken op diverse tijdstippen
misschien staat de omheining er ergens op ... of nog niet op

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 08 apr 2019 16:19

Niet zo heel correct. Op een paar minuten 2 fouten ontdekt bij 2 percelen in 2 verschillende gemeenten
Bij mijn eigen perceel foute straatnaam, en bij het perceel van mijn zoon verkeerde perceelvorm.

Lorina
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#18 , 09 apr 2019 20:10

Google earth gaat geen 30 jaar terug. Op de foto's van geo gekeken en de schuine schutsels zijn duidelijk te zien vanaf 2009 dus nadat mijn vader het gekocht had. De foto's voorheen zijn echt niet duidelijk, maar op één foto zie je toch heeel lichtjes dat de schutsels nog voor 2000 ( aankoopdatum vader ) recht stonden. Maar je moet al heeeel goed zien en is voor twijfel vatbaar. En ja met de buren inderdaad dat is meineed als ze liegen maar kan jij verklaren dat schutsels er al 30 jaar staan , ik wil zeggen twee meter schuin. Verder merken wij al langer dat de eigenaar dan schutsel uithaalt , dan weer terug zet enz dus er word mee gefoefeld. Hij heeft zelfs een uitgehaald schutsel op onze grond liggen. Bij de gemeente heeft men gezegd dat het ook niet zeker is van wie die schutsels zijn. We zullen wel zien hoe het verder afloopt. Toch bedankt allemaal voor de goede raad.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#19 , 10 apr 2019 09:16

Probeer in ieder geval van die oude duidelijke foto een print-out te maken als eventueel bewijs tegenover de rechter.

Terug naar “Andere”