aannemer voert herstelling niet uit

Summertime
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aannemer voert herstelling niet uit

#1 , 08 apr 2019 20:18

Beste

In 2011 heb ik een totale renovatie gedaan van een bestaand huis en een gedeelte bij gebouwd. Het nieuwe deel heeft als dakbedekking EPDM gedaan door een grote firma uit de buurt.
Ik heb sinds een paar jaar bij hevige regenval veel water in mijn living. Ze hebben al twee keer de afvoeren waar het water binnen komt hersteld maar niet goed genoeg. Het probleem blijft zich maar herhalen.
De hevigste keer was eind februari wanneer het water de muur afstroomt, uit het plafond druppelt... De architect is toen komen kijken heeft foto's genomen en doorgestuurd naar de firma.
Nu meer dan een maand later, nog steeds geen reactie. Ondertussen heb ik al twee mails gestuurd maar zonder resultaat.

Kan ik hem ingebreke stellen en hoe? Hoe kan ik eisen dat hij zijn werken goed moet uitvoeren/herstellen?

Mvg en dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 08 apr 2019 20:30

En is de firma al met een aangetekend schrijven in kennis gesteld?

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 09 apr 2019 09:10

Welke oorzaak heeft de architect aangewezen bij zijn bezoek, of is het enkel gebleven bij het nemen van een paar foto's? (losgekomen dakbedekking, slechte uitvoering, conceptiefout)

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 09 apr 2019 09:30

Heb al gehoord met goede ervaringen na gewoon een vraag om uitleg aan de fabrikant van EPDM. (Toch zeker dat het echt EPDM is ? )

De firma zelf controleerde de correcte plaatsing, en tikt haar klant (de aannemer dus) serieus op de vingers; zo serieus dat er effectief een oplossing uit de bus komt.

En anders heb je een serieus argument in verdere betwisting met de aannemer, het onpartijdig antwoord van de fabrikant.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 apr 2019 09:31

Als hij niet antwoord op je aangetekend schrijven zal je naar de ondernemingsrechtbank moeten gaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanneming”