Nachtlawaai en overlast

Elvaril
Topic Starter
Berichten: 42

Nachtlawaai en overlast

#1 , 07 apr 2019 01:45

Tegenover mijn huurwoning is er een parking (van een bedrijf) waar vier wagens kunnen staan. Op datzelfde domein is er plaats voor een twintig tal fietsen.
Eén van mijn buren heeft - met goedkeuring van het bedrijf (van de provincie Oost-Vlaanderen) - twee tuinbanken sets (zo'n houten tafel waar ook zitbanken aan vastgemaakt zijn) op het gedeelte geplaatst waar geen auto's kunnen staan.

Het goede weer is weer aangebroken, de eerste barbecue is weer van start gegaan. Het begon rond 19u. Het is nu 1u38 en ze zijn nog bezig. Momenteel zijn ze nog met tien. Enkele buren en enkelen van hun vrienden, allemaal jonge twintigers.

Verder in de straat is er een studentenkotencomplex. De studenten moeten daar op het gebied stil zijn om 23u. De studenten van het complex hebben de parking en bijbehorende plek ook ontdekt en komen na 23u daar gewoon gezellig verder feesten. Twee jaar geleden was dat hooguit één dag per week. Vorig jaar waren het er al twee tot drie per week. It's getting out of control. Soms zijn ze met 30 tot 40 studenten.

't Zijn de studenten of de buren; maar 't is bijna elke week wel iets.
Gisteren waren er enkele studenten die tegen het bedrijf stonden te pissen, rond middernacht.
Vandaag zijn de buren en hun kameraden paletten aan het vernielen.

There's only so many times I can call the police; en daarbij, de politie heeft heus wel iets beters te doen, denk ik dan.
En ik wil mezelf ook niet in een te negatief daglicht stellen tegenover de buren (tegenover de studenten, I don't care).

Dus mijn vraag is ... welke stappen kan ik ondernemen?


Ik woon hier al drie jaar, en sinds ik hier woon, ben ik al aan het kijken om te verhuizen, maar ik ben officieel gehandicapt en dat schrikt huisbazen blijkbaar af waardoor ik enkel in aanmerking kom voor huizen die in slechte staat zijn. Tot ik effectief verhuis, ben ik op zoek naar een andere oplossing.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 apr 2019 09:08

Elke keer de politie bellen !

Of de eigenaar verwittigen zodat deze dit verbied

Anders zie ik niks wat je zelf kan doen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 08 apr 2019 13:07

Gaat het over Gent? Die bieden namelijk gratis burenbemiddeling aan: https://stad.gent/samenleven-welzijn-ge ... emiddeling
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Elvaril
Topic Starter
Berichten: 42

#4 , 08 apr 2019 19:31

Gaat het over Gent? Die bieden namelijk gratis burenbemiddeling aan: https://stad.gent/samenleven-welzijn-ge ... emiddeling
Yes, Gent inderdaad.
Thanks!

katesally
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 apr 2019 00:37

Hebben andere buren ( die niet deelnemen aan de feestjes ) ook last van deze overlast? Anders eens samen naar politie gaan?

Elvaril
Topic Starter
Berichten: 42

#6 , 15 apr 2019 11:31

Hebben andere buren ( die niet deelnemen aan de feestjes ) ook last van deze overlast? Anders eens samen naar politie gaan?
Ofwel doen ze mee, ofwel maken ze er geen probleem van. So maybe it's just me :)

Terug naar “Andere”