Geld geleend aan familie

Bridget
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geld geleend aan familie

#1 , 06 apr 2019 09:58

Beste,

6 jaar geleden heb ik na telefonisch contact 5000€ aan mijn zus geleend, hier is geen schuldbekentenis van opgemaakt, wel heb ik in mijn bank overschrijving de vermelding lening gezet.
De afspraak van afbetaling was dus ook mondeling gebeurd, de afspraak was als volgt, 1/3 terug met het vakantiegeld van haar vriend, 1/3 met de nog volgende nalatenschap van de erfenis van onze papa en 1/3 met de eindejaarspremie van haar vriend, dus volgens de afspraak zou de 5000€ tegen eind 2013 terug betaald zijn.
Na meermaals aandringen van mijn kant heb ik in de loop van de 6 jaar inmiddels 250€ terug gekregen.
Nu zou ik heel graag de rest van het bedrag weer krijgen, maar telkens wanneer ik erom vraag is het niet de moment en draait het uit op ruzie.

Graag had ik willen weten of ik mijn geld toch nog kan terug vorderen, desnoods via gerechtelijke weg.
Ik denk dat mijn zus lang genoeg gehad heeft om haar lening terug te betalen, het is niet zo dat ze geldproblemen hebben (voor mij althans niet) gezien ze er nog een vissersboot op nahouden. Ik ben ook de verwijten kotsbeu die ik steeds naar mijn hoofd krijg wanneer ik achter mijn geld vraag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 06 apr 2019 12:15

Wat heeft iedereen toch tegen een aangetekend schrijven? Begin daarmee en niet met mails, watsappberichten, telefoontjes en dergelijke. Stuur een brief, zowel aangetekend als gewoon, en verwijs naar elkaar.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 08 apr 2019 10:28

zonder geschreven overeenkomst sta je heel zwak tov van de andere partij.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 08 apr 2019 11:35

Maar je bent niet verplicht hen daarop te wijzen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”