Veiligheidsonderzoek bewakingsagent voorwaarden

Halim222
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Veiligheidsonderzoek bewakingsagent voorwaarden

#1 , 03 apr 2019 21:58

Beste ,

Vanaf September 2019 zal ik studeren in het 7de jaar Intgerale veiligheid.Als ik afgestudeerd ben en indien ik in bezit ben van attest van bewakingattest wil ik solliciteren bij de private bewakingsonderneming.Maar ik zit beetje in twijfel. Ben vorige jaar in april 2018 gedagvaardigd geweest bij de eerste aanleg rechtbank te Gent wegens verkoop illegale spierversterkers van kleine schaal waarvan ik natuurlijk spijt heb en toen dacht ik niet eens of dat strafbaar was of dat het eigenlijk niet mag was ook lang geleden .De feiten was tussen 2015 en 2016 maar ik heb toch uitspraak gekregen van een opschorting en dat mijn strafblad blanco is gebleven. Ik heb alleen die feit gepleegd maar derachter zijn geen bijgevolgen meer geweest en doe zoiezo geen ernstige schade in de maatschappij al zelfs toen ik minderjarig was . Over de veiligheidsonderzoek bewaking van voorwaarden staat er niet veroordeeld geweest zijn ook met uitstel /werkstraf en minnelijke schikking ... Maar ik zie niks opstaat over opschorting.Ik vraag mij eigenlijk af voldoe ik aan de voorwaarden. Want iedereen maak al keer een domme fout.Normaal moet de ambtenaren van de minister binnenlandse zaken toch tenminste rekening mee houden.Staat er geen veroordeling .. Maar heb de gunst van de opschorting gekregen ( dat de rechter mij een kans had gegeven) van uitspraak dus geen veroordeling maar een maatregel.

Op een duur snap ik het echt niet meer.Ik ben alsinds geen crimineel en doe geen ernstig deze maatschappij.


Halim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 03 apr 2019 22:05

U zegt het zelf al: bij een opschorting hebt u geen strafblad (of het komt er niet bij, laat ons het zo zeggen).
Lijkt mij hier geen probleem te zijn dus.

Let wel: als u nog eens een strafbare zaak pleegt, kan die opschorting herroepen worden (dit binnen een termijn van maximaal 5 jaar, mogelijks korter).

Halim222
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 apr 2019 22:30

Ik weet het maar ze zijn streng op dat vlak. Want zit met onzekerheid.. ik wil
niet dat ze me weigeren om bewakingsbadge te verkrijgen en dat ik jaar voor niks gestudeerd heb voor die opleiding integrale veiligheid.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 03 apr 2019 22:36

U schrijft het zelf dagvaarding en veroordeeld met opschorting.
Dat wil zeggen dat er een vonnis is.
Alle vonnissen staan geregistreerd in het centraal strafregister.
Dus dat van u ook. En dat 'verdwijnt' zomaar niet.
Al naar gelang het type uittreksel strafregister zal dit feit al of net vermeld worden.
Voor onder meer veiligheidsdiensten wordt het meest uitgebreide strafregister gevraagd.
Los daarvan zal er ook nog een antecedenten of moraliteitsonderzoek gebeuren door alle politiediensten van de gemeenten waar u gewoond hebt en zelfs van de federale politie kan men alles opvragen.
Parket vraagt zo wie zo het volledige Centrale strafregister op.

Halim222
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 apr 2019 10:50

Bedankt voor de bericht.Ik zal weer goed gaan informeren bij een advocaat over mijn situatie.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 apr 2019 11:06

Bedankt voor de bericht.Ik zal weer goed gaan informeren bij een advocaat over mijn situatie.
Gaat die het weten ????

Ik denk met wat Franciscus hier schreef je beter ingelicht bent dan bij een advocaat.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Halim222
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 apr 2019 11:36

Aah dan is het goed.Dan zal ik bij Franciscus gaan informeren over moraliteitsonderzoek / antecedentenonderzoek.

Bedankt.

Terug naar “Administratief recht”