Hotel

Rubisht
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Hotel

#1 , 03 apr 2019 19:52

Beste forumgebruikers,

Als drie reizigers een hotel gaan boeken in het buitenland, enkel 1 van hen is 18+ en de rest is 17. Als wij 1 kamer boeken onder de naam van de achtienjarige, zullen er dan geen problemen zijn?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 apr 2019 20:00

Er zijn toch veel jongeren die geen 18 zijn die op reis gaan !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 04 apr 2019 09:51

Meerderjarige die met minderjarigen op reis is in het buitenland is het best in het bezit van een schriftelijke toelating van de betrokken ouders. Kwestie van onder geen beding van ontvoering van een minderjarige te kunnen worden beschuldigd bij controle.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

lucas123
Berichten: 483

#4 , 04 apr 2019 10:06

Klopt, zeker doen als ge niets wil riskeren. Je dient dat bij de gemeentediensten aan te vragen: toelating minderjarige reizen naar buitenland. 1 van de ouders moet dat dan tekenen en aan dienst zijn id-kaart laten zien om de handtekening van de ouder te controleren; persoon vermelden met wie men reist en de periode dat er gereisd mag worden. De dienst zal dan zijn stempel erop zetten. Bij mijn gemeentebestuur is dat blad in verschillende talen opgesteld zodat ook de buitenlandse diensten het kunnen lezen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 apr 2019 10:54

Bestaat er een wet dat bepaald dat minderjarigen vb 16 jaar niet alleen mag reizen in de EU.

Ik herinner me dat mijn twee zoons alleen 16 en 17 jaar naar Lloret del mar gingen met een bus bedrijf en naar Majorca
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 04 apr 2019 11:30

Ik heb samen met mijn broer, destijds nog maar 16 jaar en ik pas 18, bijna heel Europa afgereisd per auto-stop. (Duitsland, Oostenrijk, Italië, Frankrijk, Groot Brittannië) 7 weken onderweg en nooit problemen gehad. Was wel in 1966 en wij hadden geen andere papieren bij dan onze Belgische ID kaart. Overnachtingen wel in jeugdherbergen.

Didymus
Berichten: 2061

#7 , 04 apr 2019 11:34

Bestaat er een wet dat bepaald dat minderjarigen vb 16 jaar niet alleen mag reizen in de EU.

Ik herinner me dat mijn twee zoons alleen 16 en 17 jaar naar Lloret del mar gingen met een bus bedrijf en naar Majorca
Het gaat hier niet om het alleen reizen, wel dat de meerderjarige die geen ouder is juridisch gezien de minderjarigen "meeneemt".
"sowieso" schrijf je zo.

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 04 apr 2019 14:37

Ik denk dat de vraag van TS ook moet bekeken worden vanuit een eerdere vraag van hem, en dan vind ik het toch een beetje om moeilijkheden vragen :o :?:
Beste mensen,

Het is bijna paasvakantie en ik (18 jaar oud) zou zeer graag met een paar vrienden naar Engeland willen gaan met FlixBus. Het (mogelijke) probleem is nu dat ik een verblijfsvergunning heb van 1 jaar in België en mijn nationaliteit is Armeens( ik heb ook een Armeens paspoort maar het is over datum). Zou het mogelijk zijn om zonder probleem met mijn ID-kaart naar Londen te reizen? Moet ik een afspraak maken met hun ambassade voor zekerheid?
Alvast zeer bedankt voor uw tijd en moeite.

willyboy
Berichten: 897

#9 , 04 apr 2019 17:10

Moeilijkheden ? Mission inpossibel .

bosprocureur
Berichten: 6853

#10 , 04 apr 2019 19:42

Inderdaad, ik drukte het wat voorzichtig uit. Ze zijn ginder al altijd nogal precies geweest over papieren, en nu zeker.

TS weet niet waar hij aan begint, maar het resultaat riskeert zeer problematisch te worden als hij doorzet.

Wacht een paar jaar, breng op een of andere manier uw papieren in orde, en kijk, Londen zal er nog altijd wel zijn.

Franciscus
Berichten: 38583

#11 , 04 apr 2019 19:53

Als het inderdaad de Armeense jongen is dan mag u het vergeten.
GB is ook geen Schengen land

Rubisht
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#12 , 05 apr 2019 00:58

Bedankt voor jullie reacties.
Wij gaan niet naar Londen, wel Spanje met de bus.

berenod
Berichten: 942

#13 , 05 apr 2019 07:31

Als non EU burger heb je altijd twee reisdocumenten nodig wanneer je buiten je land waar je woont (hetwelk je A-kaart, F-kaart, ... heeft afgeleverd) gaat.

Dat is dus je Armeens paspoort (identiteit) en je bewijs van Belgische verblijfsvergunning/vreemdelingenkaart (bewijs verblijfsrecht Schengen land).

Uit ervaring (mijn echtgenote is een non-eu burger met F-kaart), weet ik dat in de meeste hotels beide documenten gevraagd worden. Het paspoortnummer wordt als identificatiebewijs ingegeven, het nummer van je verblijfsrechtskaart als visum nummer.

Buiten België is uw Belgische vreemdelingenkaart op zich geen geldig identiteitsbewijs!

Indien je paspoort reeds verlopen is ga je mogelijks in serieuze problemen kunnen komen! Men kan je arresteren en retour naar Armenie sturen als illegale immigrant.

Bron:
http://www.agii.be/thema/vreemdelingenr ... erdelander
Je kan naar een ander Schengenland, Bulgarije, Cyprus, Kroatië of Roemenië reizen en er gedurende maximum 90 dagen binnen een tijdvak van 180 dagen verblijven als je in het bezit bent van een geldig paspoort en een geldige elektronische vreemdelingenkaart.

jef007
Berichten: 1679

#14 , 05 apr 2019 11:41

ik verbaas me steeds meer en meer hoe hier vragen gesteld worden en tegelijkertijd om de hete brei heen gedanst wordt.

Terug naar “Andere”