Proximus betalen voor iets wat ik niet heb

StefaanCo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Proximus betalen voor iets wat ik niet heb

#1 , 02 apr 2019 18:17

Ik kreeg een rekening van proximus van een 0472..... waar ik de restwaarde van mijn toestel moet betalen omdat ik mn rekening niet zou betaald hebben.
Klein detail, ik ken het nr niet eens en mijn huidig nr 0470.... zit in een pack met tv,internet,gsm.... is alles betaald maar toch krijg ik een deurwaarder aan de deur die zegt dat ik dat moet betalen.
Ik heb ook een omnium verzekering genomen op dat toestel en vorige week stuk en 2 dagen en het was helemaal gemaakt dus alles in orde.
Maar toch rekenen ze mij de restwaarde van die telefoon in een ander abonnement.
Ik vrees dat ik niet veel kan beginnen als kleine man tegen proximus terwijl ik wel maandelijks mijn rekening betaal en de app zegt dat alles betaald is. Ik had er de pest in en liet het gewoon zn gangetje gaan(heel dom) en nu zijn ze mn inboedel komen opschrijven en kom net uit een financiële put gekropen en nu dit....
Kan er iemand mij zeggen of ik er iets tegen kan beginnen want ik ben teneinde raad en heb zelfs geen geld om het te betalen.
En als het dan terecht zou zijn maar volgens mij is er iets fout gelopen bij de overname van orange naar proximus.
Ik weet het niet meer.
Alvast bedankt, Stefaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 apr 2019 19:07

Als de deurwaarder je goederen komt opschrijven beslag) is er vermoedelijk een vonnis, dat betekend werd (door de deurwaarder gebracht). Als die betekening meer dan één maand geleden is, is het vonnis definitief, en is er niets meer tegen te doen. Afbetalingen overeenkomen met de deurwaarder.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 02 apr 2019 20:12

Heb je hen al een gewoon opgebeld om dat uit te leggen? Of een aangetekende brief verzonden met de bewijzen?

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 02 apr 2019 20:49

belangrijkste om te beginnen is, kwam de deurwaarder wegens een vonnis of treed deze op als "incassobureau"?

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 04 apr 2019 09:49

Als de deurwaarder een inboedel komt opschrijven dan is dit, althans dat hoop ik voor de deurwaarder in kwestie, mét een vonnis...

Afbetalingsplan proberen te bekomen bij de deurwaarder en een jurist of advocaat laten nakijken door of er nog verzet tegen het vonnis mogelijk is, maar ik vrees ervoor.
"sowieso" schrijf je zo.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 04 apr 2019 11:03

Stap eens een Belgacom winkel binnen, met alle documenten. Zal de snelste oplossing zijn .

Didymus
Berichten: 2061

#7 , 04 apr 2019 11:36

Wat gaat dat oplossen als er al een vonnis is? Dit gaat vér voorbij de machtigingen van een winkelmedewerker.
"sowieso" schrijf je zo.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 04 apr 2019 11:43

Waar staat dat er al een vonnis is? Heb dat nergens gezien. DW zal hier optreden als incasso

Didymus
Berichten: 2061

#9 , 04 apr 2019 11:47

Volgt uit wat in de openingspost staat:
Ik had er de pest in en liet het gewoon zn gangetje gaan(heel dom) en nu zijn ze mn inboedel komen opschrijven en kom net uit een financiële put gekropen en nu dit....
Deurwaarder die als incasso optreedt schrijft geen inboedels op.
"sowieso" schrijf je zo.

Sirkii
Berichten: 5396

#10 , 04 apr 2019 11:57

Stap eens een Belgacom winkel binnen, met alle documenten. Zal de snelste oplossing zijn .
Een Proximuswinkel binnenstappen nadat Proximus een invorderingsdossier opstartte haalt niets uit. De medewerker zal je vriendelijk uitleggen dat ze niets meer kunnen doen.

Wat je wel nog kan doen als je zeker bent van je gelijk (want je verhaal is mij niet duidelijk) is een klacht neerleggen bij de telecom ombudsdienst. Je had dit al moeten doen toen de eerste invordering kwam. Klacht neerleggen bij de ombudsdienst stopt het incassoproces tot na de afhandeling ervan (wel laten weten aan incasso dat je klacht neergelegd hebt.). Een invorderingsproces stopt normaliter niet!

Als ik je verhaal goed begrijp factureerde Proximus 2 gsm abonnementen met “gratis” toestel terwijl jij stelt dat je maar 1 abonnement (met “gratis” toestel) hebt ? Was dat 0472.... nummer effectief ook van u?

Sirkii
Berichten: 5396

#11 , 04 apr 2019 12:12

Stap eens een Belgacom winkel binnen, met alle documenten. Zal de snelste oplossing zijn .
Een Proximuswinkel binnenstappen nadat Proximus een invorderingsdossier opstartte haalt niets uit. De medewerker zal je vriendelijk uitleggen dat ze niets meer kunnen doen.

Wat je wel nog kan doen als je zeker bent van je gelijk (want je verhaal is mij niet helemaal duidelijk) is een klacht neerleggen bij de telecom ombudsdienst. Je had dit al moeten doen toen de eerste invordering kwam. Klacht neerleggen bij de ombudsdienst stopt het incassoproces tot na de afhandeling ervan (wel laten weten aan incasso dat je klacht neergelegd hebt.). Een invorderingsproces stopt normaliter niet!

Als ik je verhaal goed begrijp factureerde Proximus 2 gsm abonnementen met “gratis” toestel terwijl jij stelt dat je maar 1 abonnement (met “gratis” toestel) hebt ? Was dat 0472.... nummer effectief ook van u?

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#12 , 04 apr 2019 13:23

Volgt uit wat in de openingspost staat:
Ik had er de pest in en liet het gewoon zn gangetje gaan(heel dom) en nu zijn ze mn inboedel komen opschrijven en kom net uit een financiële put gekropen en nu dit....
Deurwaarder die als incasso optreedt schrijft geen inboedels op.
er zijn er die hun titel als deurwaarder nog steeds misbruiken en als incasso optreden en toch de inboedel opschrijven om druk te zetten (als ik mag afgaan op oudere topics hier)

Didymus
Berichten: 2061

#13 , 04 apr 2019 14:21

Vandaar dat ik aanvankelijk nog een slag om de arm hield tot hier werd geopperd dat een bezoek aan een winkel een incassoprocedure kan overrulen.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Andere”