Beste,
Mijn kind en ik dragen zware gevolgen van de verslaggeving en tussenkomsten van de consulent van Jongerenwelzijn (Belgie). Zo checkt deze geen enkele informatie (school, andere diensten, arts, toestand van woonst), waarbij deze louter klakkeloos verdergaat op het woord van de verblijfouder die er alles aan doet om op wrede wijze op de rechtbank een lasterlijk toneel ten koste van een kind te voeren. Advocaat tegenpartij w persoonlijk aanvallend alvorens we de zaal binnengaan, ouder zegt luid schrijnende zaken over het kind. Ondertussen weerleggen verschillende instanties de grove foute informatie die de consulent opneemt in diens aanbevelingen aan de Jeugdrechter. Hierbij corrigeert deze de informatie niet neen, hij lijkt dit wel af te straffen door nog negatiever te werk te gaan. Zowel het jonge kind als ik worden hierdoor met de grond gelijk gemaakt. De tegenpartij speelt hier handig op in door 2keer per jaar enkel op woord te stellen dat het kind het goed stelt. De realiteit is jammer genoeg geheel anders. Van de familierechtbank van volledig verblijf en beperkte omgang van 1 ouder op 2maand later de totale ommekeer. De ouder waarbij het kind heden verblijft heeft het correctionele dossier vanbij start verzwegen daar ook verschillende instanties klacht indienden naar aanleiding van verontrusting van kindermishandeling. De gerechtsdeskundige w aangesteld als het kind al de ommekeer van verblijf onderging, de verhoren,.. er w een gerechtspsychiater gevorderd maar dit verslag is zoek in het correctionele dossier of is weet ik waar..De consulent zei eerder geen weet te hebben van een correctionele onderzoek ( ouders wonen in 2 verschillende arrondissementen!- misschien zo of onschuldig tot tegendeel bewezen is of? ) en stelde dat dit vergaande lasterlegging naar de andere ouder was en dat dit het kind in zijn ontwikkeling kon storen. Het advies: draai de regeling om en laat u helpen.( ik ben zelf gecontacteerd dat men ging overgaan tot inbeslagname van medische dossiers,een agent belde me om op te lijsten wie mijn kindje zag van medici en ik heb dit meegedeeld aan de consulent) Heden is het dossier geklasseerd: onvoldoende bewijs na meer 1,4 jaar maar men plaatste het kind wel eerder en per direct bij deze andere ouder van wie hebbende het correctionele dossier. Van school verandering zonder mijn toestemming tot adreswijzigingen zonder medeweten of inkennisstelling de consulent blijkt hier achter te staan en mee voor in te staan. Beiden ouderlijk gezag! Ik dien de verblijfouder te vertrouwen zegt deze, wat gezien de situatie die ons bij de jeugdrechtbank bracht en de aaneenschakeling van het non stop creëeren van situaties die de verblijfouder heden doorvoert met als inzet het kind, allesbehalve evident is. Wat kan ik doen om een einde te maken aan deze lasterlijke totaal ongefundeerde verslaggeving van de consulent? Ik sprak hem hierover aan op een gesprek met de verblijfouder en een hulpverlener, waarbij ik samen met de verblijfouder enkele van eerder foute info van verslagen rechtzette. Hierbij volgde weer een zeer negatief verslag met zaken die niet gezegd werden in het gesprek. Nu werden er weer zaken genoteerd die ook de hulpverlener zegt niet gebracht te hebben, thans wil deze dat ik deze mis-interpretaties aankaart en zal deze dit niet op papier doen. Zodoende ik niets heb om op te staan.Wat kan ik doen om op een positieve manier waar ik voor opper en hem ook meedeelde, met deze dienst samen te werken? Zo is dit toch valsheid in geschriften. De reëele situatie strookt totaal niet met ondertussen grote dossier aan ongefundeerd papier waarvan de rechter voorzien is, ook nog bij vermelden dat het dossier nog blijkt voorzien te zijn van dossiers van 2 andere kinderen van andere ouders merkten we bij inzage op!!!. Dit aankaarten en weerleggen van professionelen brengt met zich mee dat de rechter zich zo ergert en het liever nog houdt op de verslaggeving van de consulent. Tevens voorziet deze dienst 1 gesprek per jaar waarop het verslag volgt. Gezien hun positie zegt gezond verstand niet teveel te stijgeren bij deze wanpraktijken maar u begrijpt dat dit ten koste gaat van het kind, de ouder, professionelen die door deze onder de mat worden geveegd. Wie heeft raad, ervaring, oplossingsgericht advies in een situatie waar rede en eerlijkheid verliest van ongefundeerde laster? Bedankt