Hallo allemaal,
Ik herstel al enkele jaren smartphones, soms vervang ik dus ook batterijen. Ik doe dit allemaal officieel met BTWnr enzoverder.
Als ik koop mijn batterijen aan bij een bedrijf in NL. Gebruikte batterijen verzamel ik en breng ik regelmatig naar het containerpark zoals het hoort. Ik doe dit op kleine schaal, dus het aantal batterijen op jaarbasis is <50.
Enkele jaren geleden begon Bebat mij reeds op te bellen om te vragen of ze eens konden langskomen om te horen hoe ik mijn batterijen recycleer. Ik zei toen dat ik dit maar op kleine schaal doe en dat ik deze gewoon netjes naar het containerpark breng voor recyclage. Twee jaar later ongeveer stuurde ze mij een e-mail met gelijkaardige documenten zoals toegevoegd aan deze post. Ik heb dit toen gewoon genegeerd. Na enkele maanden hebben ze (niet aangetekend) de brief verzonden naar mijn adres, ook deze heb ik genegeerd. Nu weer enkele maanden later stuurde ze een herinnering met dezelfde documenten (zie bijlage).
Ik vraag mij af in welke mate ik verplicht ben om hierop in te gaan? Ik heb enkel nog maar van hun kant gehoord dat het verplicht is en dat ik zodoende aan een wetgeving moet voldoen. Wat me opvalt is dat ze ook geen wettelijk artikel vermelden in hun brief. Iemand die hier raad mee weet? Kunnen ze mij iets doen, moet ik iets in orde maken?
Vriendelijke groeten en alvast bedankt,
Bauxiet