GPS tracking

Buzzy70
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

GPS tracking

#1 , 27 mar 2019 08:24

Mijn vriend heeft me gevolgd via GPS van zijn moeders auto waarvan hij het gebruik heeft. Ik mocht de auto gebruiken om naar tandarts te gaan, door ook te stoppen bij de supermarkt was ik een half uur te laat thuis. Ik had hem niks gezegd van het stoppen bij de supermarkt omdat het voor een verrassing was. Ik wist niks van een tracking systeem in de auto. Mag hij dit zomaar? Is dit niet strafbaar? Wat kan ik doen? Ik vrees nu ook dat hij mijn gsm volgt via mijn nr. Alvast dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mar 2019 08:29


Wat kan ik doen? Ik vrees nu ook dat hij mijn gsm volgt via mijn nr. Alvast dank
Hoe kan je nu iemand volgen via iemand zijn gsm nr ????

Wat dit tracing systeem betreft daar kan je niks tegen doen, het was u auto niet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 27 mar 2019 08:38

Als je bijvoorbeeld Waze gebruikt als gps kunnen je vrienden zien waar je bent, hoe snel je rijdt....
Big brother? Meer dan dat, maar je kiest er gewoonlijk zelf voor. Google weet waar je geweest bent, wat je interesses zijn, wie je vrienden zijn, wat je koopt, wie je lief is,...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 mar 2019 08:43

dit begrijp ik, maar je rijd toch niet met internet aan ?

Alle sinds ik niet, zou echt niet weten waarom .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 27 mar 2019 08:54

Hij mag je niet volgen zonder je toestemming, zo simpel is het.
"sowieso" schrijf je zo.

Milo72
Berichten: 1016

#6 , 27 mar 2019 08:56

Hij mag je niet volgen zonder je toestemming, zo simpel is het.
Als het zo simpel is: waarop baseer je je hiervoor ? Welke wet ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Didymus
Berichten: 2061

#7 , 27 mar 2019 09:03

Privacywet
"sowieso" schrijf je zo.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 mar 2019 09:28

Moet je zelf ook niet zorgen dat je u gegevens niet te grabel gooit
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Buzzy70
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#9 , 27 mar 2019 09:58

Ik heb zeker mijn gegevens niet te grabbel gegooid, maar je partner vertrouw je. Gsm is voor 15euro per maand te traceren via cell track. En er is Idd een wet op de bescherming van de pravicy. Ziek noem ik zo 'n mensen.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#10 , 27 mar 2019 11:06

Als het een iphone is, dan is dat echt niet moeilijk. Ik zie ook perfect waar mijn partner zich bevindt. Maar ik kan dat alleen doordat ik zijn appleId gegevens ken.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 27 mar 2019 11:17

Ik ken dit niet .
Maar als dit zo simpel is waarom dan al die wetten op de privacy ???

Dit is dan ook voor niks meer nodig .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Joeri_J
Berichten: 650

#12 , 27 mar 2019 16:40

Hij mag je niet volgen zonder je toestemming, zo simpel is het.
Cho, eigenlijk volgt hij haar niet, hij volgt zijn wagen, zijn bezit...
Dat nu per uitzondering aan haar uitgeleend wordt...

Misschien niet "proper" om het niet mee te delen dat zijn bezit opgevolgd wordt...
maar strafbaar?

Didymus
Berichten: 2061

#13 , 29 mar 2019 18:45

Het gaat om persoonsgegevens die op een systematische manier worden verzameld zonder geïnformeerde toestemming van de betrokkene en dat mag niet, klaar.
"sowieso" schrijf je zo.

Oude Belg
Berichten: 3192

#14 , 31 mar 2019 12:20

dit begrijp ik, maar je rijd toch niet met internet aan ?

Alle sinds ik niet, zou echt niet weten waarom .
Waze, Tomtom (sommige versies),... hebben permanent toegang tot het internet, om vertragingen te detecteren en te melden. Bij Waze zie je waar andere wazers in de buurt rijden, als je ze kent via facebook of als ze in je contactenlijst staan, staat hun naam erbij. Welkom in de 21e eeuw.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Oude Belg
Berichten: 3192

#15 , 31 mar 2019 12:22


Maar als dit zo simpel is waarom dan al die wetten op de privacy ???
Die zijn al lang ingehaald door de techniek, en uitgehold door consumenten.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Privacy-bescherming”