Seponering zedenfeiten

SilviusB
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Seponering zedenfeiten

#1 , 21 mar 2019 22:39

Dag iedereen,

Ik ben in april 2018 het slachtoffer geworden van seksueel geweld (verkrachting).
Ik ben diezelfde nacht nog aangifte gaan doen bij de politie, ik heb een volledig medisch onderzoek laten doen en heb een zo gedetailleerd mogelijke verklaring afgelegd. Er zijn ook een paar spullen meegenomen uit mijn kot voor DNA-onderzoek. De volgende middag (de medische onderzoeken waren nog volop bezig), heeft de dader nog een sms gestuurd met de tekst "srry voe gistrn x" (sorry voor gisteren). Deze sms is ook toegevoegd aan het dossier en mijn gsm hebben ze ook doorzocht. Ook een paar foto's van blauwe plekken en zuigplekken zijn toegevoegd.
Vandaag heb ik gebeld naar slachtofferhulp om te vragen hoe ver het onderzoek stond. De dader is ondervraagd geweest en de zaak is ondertussen geseponeerd wegens te weinig bewijzen. Ik heb het dossier opgevraagd en zal het zo snel mogelijk kunnen bekijken.

Is er iets dat ik tegen die seponering kan doen? Ik voel me nogal machteloos nu, en wil echt niet dat de dader vrijuit gaat. Ik durf niet meer alleen rondlopen in bepaalde steden, uit angst dat ik hem tegen zal komen. Hij is ook gekend wegens drugsfeiten en ik heb vermoedens dat hij dit jaar 2 maanden in de gevangenis heeft doorgebracht.

Hopelijk is er iemand die me kan helpen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 mar 2019 22:47

De enige optie is klacht met burgerlijke partijstelling bij de onderzoeksrechter. Er dient een waarborg betaald te worden, en mogelijks zijn er bijkomende kosten indien de onderzoeksrechter na afloop van zijn onderzoek concludeert dat dit ongegrond was.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 21 mar 2019 22:55

Dan bestaat er nog wel een mogelijkheid om rechtstreeks te dagvaarden voor de correctionele rechtbank.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”