Vraag over huurbelofte

v.andreas
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vraag over huurbelofte

#1 , 17 mar 2019 15:34

Goeiedag,

Vrijdag bracht ik een bezoek aan een studio die ik wou huren. Achteraf werd mij gevraagd om via mail een document in te vullen zodat het immo-kantoor mijn kandidatuur aan de verhuurder kan voorleggen. Vandaag ben ik nog een appartement gaan bekijken en mijn voorkeur gaat toch hier meer naartoe. Nu vraag ik me af of ik door het invullen en ondertekenen van het document dat ik vrijdag kreeg gebonden ben aan het huren van de studio aangezien op het document staat dat het een huurbelofte is terwijl de makelaar toch zei dat het gewoon informatief en verplicht was zodat de verhuurder een beslissing kan nemen. Indien het toch een bindend document is, veronderstel ik het dan juist dat ik 1 maand huur als schadevergoeding zal moeten betalen?
Alvast bedankt.
Groet,
Andreas

Afbeelding
Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 mar 2019 16:06

Een belofte is een belofte en die moet je houden.

Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 mar 2019 10:11

Staat er een tijdslimiet in de belofte bijvoorbeeld belofte mits ondertekening huurcontract binnen de maand of iets van die aard

Reclame

v.andreas
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 mar 2019 09:02

Ondertussen is het opgelost. Bleek dat dit gewoon een inlichtingenfiche betrof die iedereen moest invullen die interesse had.
Alvast bedankt voor de antwoorden

bosprocureur
Berichten: 6857

#5 , 19 mar 2019 16:41

Waarom noemt u het dan een huurbelofte? Stond dat in de hoofding van die inlichtingenfiche?

v.andreas
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 mar 2019 09:04

Ja, in de hoofding van het document stond er huurbelofte. Voor de rest werd er enkel informatie gevraagd over loon, rijksregister, ed. En welk pand het betrof. Er stond ook geen tijdslimiet op zoals Ann45 vroeg.
In mijn eerste post had ik bijlagen vh document gezet maar deze worden blijkbaar niet weergegeven.

Terug naar “Huren”