Auroverzekering op andere naam

Meisjemeteenvraag
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Auroverzekering op andere naam

#1 , 15 mar 2019 16:10

Hallo, mn vriend geraakt niet makkelijk zelf aan een autoverzekering. Nu is hij in 2016 een jaar bij iemand anders ingeteokken, maar na een jaar terug naar mij en de kinderen gekomen. Nu heeft hij toen zijn auto en moto bij haar autoverzekering samen in de polis laten plaatsen. En haar als gebruikelijke chauffeur laten opschrijven. Maar sinds maart 2017 is hij terug bij ons maar wilt hij zn verzekering niet aanpassen omdat het nu zo goedkoop voor hem is. Maar ik vraag me af of dit wel wettelijk is, tenslotte is ze absoluut niet de gebruikelijke bestuurder van de voertuigen, de naam van mijn vriend komt nergens voor op de polissen en alles staat op haar adres. Het groene verzekeringsbewijs bezorgt ze hem 3maandelijks. Vraag me af of dit allemaal wel mag zo. Bedankt voor jullie hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mar 2019 16:19

Bij een ongeval kan er problemen komen daar hij niet gekend is als voornaamste bestuurder.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 15 mar 2019 16:25

En wie betaald de verzekering nu. Niet zo slim van die vriendin.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 15 mar 2019 19:41

Nu heeft hij toen zijn auto en moto bij haar autoverzekering samen in de polis laten plaatsen. En haar als gebruikelijke chauffeur laten opschrijven.
Als hij daar niet opstaat als medebestuurder, is het verzekerde risico niet berekend op het werkelijke risico, en is er duidelijk sprake van misleiden van de verzekeringsmaatschappij.
Hij gaat niet zomaar moeilijkheden hebben om zijn voertuigen verzekerd te krijgen ...

Dat kan zuur opbreken als er wat gebeurt.
Zeker als hij officieel ergens anders woont.
(Premies zijn vaak ook regio-gebonden)

Voor de ex-vriendin gaat haar polis omhoog als hij wat voorheeft.

Totaal ongezonde situatie :!:

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#5 , 15 mar 2019 21:46

Beste

Aks er geen schade is zal er geen probleem zijn. Maar als er een belangrijke schade is zal de verzekering een grondig onderzoek uitvoeren en springt dit soort verzekeringsfraude onmiddellijk. Een verzekering is een contract waarbij je een risico indekt tegen betaling van een premie. Deze premie is berekend op een eerlijke opgave van de risico’s. Liegen of verhullen is fraude. En de verzekering zal bij echt zware schade niet aarzelen om haar dekking in te trekken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Meisjemeteenvraag
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 mar 2019 14:57

@ Fransiscus: Hij betaalt 3-maandelijks € 80 aan haar voor de verzekering. Maar dit is dus het antwoord dat ik ergens al wel verwachtte. Dus voor t zelfde geld krijgen we ooit een ernstig ongeluk en zijn we dus eigenlijk niet verzekerd vermits hier fraude gepleegd wordt... Alleen is hij ervan overtuigd dat dat wel mag...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 mar 2019 15:18


Dus voor t zelfde geld krijgen we ooit een ernstig ongeluk en zijn we dus eigenlijk niet verzekerd vermits hier fraude gepleegd wordt... Alleen is hij ervan overtuigd dat dat wel mag.
..
Dit zal zelfs geen ernstig ongeluk moeten zijn om alles zelf te moeten betalen, als ik hier al jaren lees hoe moeilijk een verzekering doet als zij moeten betalen !

En als je vriend daar van overtuigd is dat dit kan, wel dan zal je vriend ooit wel eens de gevolgen dragen dat het hem een pak geld zal kosten

En die prijs 80€ per 3 maanden is dit wel voor een auto ???.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 16 mar 2019 20:26

@ Fransiscus: Hij betaalt 3-maandelijks € 80 aan haar voor de verzekering.
Dat is zelfs voor een klein autootje met weinig vermogen, een verzekeringstarief dat past bij iemand die jàren schadevrij rijdt.
Ik betaal zelf zoiets voor de verzekering. 68 PK , in stedelijke omgeving.
BM -2 voor eeuwig en een dag :mrgreen:

Totaal niet passend bij het risico van iemand die amper nog aan een verzekering geraakt.

Bij ietwat serieus ongeval gààn de poppen aan het dansen.

https://www.pv.be/dossiers/auto/auto-ve ... erzekering

Alleen is hij ervan overtuigd dat dat wel mag...
Niet dus

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 16 mar 2019 20:44

Die vriendin is de klos qua verzekering (vermoedelijk enkel nog bij gewaarborgd motorfonds)en bij u gezien hij daar woont komt de gerechtsdeurwaarder daar alles zal komen opschrijven.
Misschien haar toch ook maar verwittigen - als de voertuigen op zijn naam verzekerd staan is er al geen fraude meer.

Meisjemeteenvraag
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#10 , 19 mar 2019 09:35

@Inazuma: ja, €80 betaalt hij 3maandelijks voor de verzekering van zn moto + auto (saab 9-3 bj2004 met 125pk) Die ex van hem rijdt inderdaad al ff ongevalvrij en niet stedelijk gebied verzekerd. Stond er eigenlijk niet direct bij stil of dit wel wettelijk was enzo, tot ik vorige week een groen papier van de verzekering per toeval kon bemachtigen en haar naam vermeld zag als gebruikelijke bestuurder van de voertuigen. Toen ging er een belletje rinkelen bij mij.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 19 mar 2019 09:49

Zo een verzekering zou ik wel eens willen kennen.

Rijd 55 jaar ongeval vrij en betaal een groot pak meer !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#12 , 19 mar 2019 20:09

@Inazuma: ja, €80 betaalt hij 3maandelijks voor de verzekering van zn moto + auto (saab 9-3 bj2004 met 125pk)
Verzekering is op basis vermogen, autotype, en dan is dit is wel héél weinig ... zelfs voor de auto alléén.
Daar gaan nog wel wat beperkingen aan hangen, verwacht ik.
KM-beperking misschien.

In elk geval, als hij iets serieus voor heeft, is de pret over ...

bosprocureur
Berichten: 6853

#13 , 19 mar 2019 21:34

………………….


In elk geval, als hij iets serieus voor heeft, is de pret over ...
Met andere woorden, hij heeft geen verzekering die naam waardig. Hij heeft een groene kaart, en dat is het zo ongeveer.

Terug naar “Algemeen”