Schulden door kind

GreetDB
Topic Starter
Berichten: 8

Schulden door kind

#1 , 19 mar 2019 09:21

Hey,

Ik hoop op een beetje advies. :) Mijn zuster overleed vorig jaar en liet 3 kinderen na. 2 die ze had met haar vriend en een oudste zoon die haar vriend geadopteerd heeft. Laat ons deze jongen Harry noemen (De echte vader heeft geestelijke problemen en zit in de psychiatrie). Die oudste zoon, Harry heeft het echt moeilijk met de situatie en komt konstant in de problemen. Hij is 15 jaar, maar spijbelt, steelt, vecht, gebruikt stoffen, loopt weg van huis, rijdt zwart met de lijn enz. Mijn zus haar vriend heeft maar een klein inkomen en de problemen die Harry veroorzaakt kosten hem handen vol geld. Geld voor boetes, diefstallen, therapie enzo. Mijn zus haar vriend vraagt nu dat wij (de familie) helpen met deze kosten te betalen. Nu ben ik zelf werkloos momenteel en mijn andere zus ook. Maar ik wil natuurlijk helpen. Het lijkt me alleen wel een zwart gat waar geld in zal verdwijnen. Harry zorgt voor problemen en de familie zal wel betalen. Lijkt me dat dit heel erg duur kan worden en is niet echt een oplossing. Nu woon ik zelf in het buitenland en ken de regels niet in Belgie. Zijn er andere oplossingen? Wij willen uiteraard Harry weg houden van politie, rechtbank en bijzondere jeugdzorg. Maar geld is een bekommering. En er is al sprake van duizenden euros aan boetes. Iemand ervaring met zo een situatie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 mar 2019 11:39

Ik vermoed om Harry tegen zichzelf te beschermen en ook tegen torenhoge schulden, die er mss worden gemaakt, de enige oplossing, jeugdzorg zal zijn...

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”