rechtsbijstand

H.VDB
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

rechtsbijstand

#1 , 15 mar 2019 17:48

Mijn wagen werd beschadigd door een dakpan. De eigenaar van het huis erkent dat de dakpan schade heeft aangebracht en vraagt zijn verzekeraar het nodige te doen, de eigenaar is verzekerd voor deze schade. De verzekeraar weigert enige stappen te ondernemen aangezien blijkt dat dit moet verlopen via de rechtsbijstandverzekering van mijn wagen. Blijkbaar zit rechtsbijstand niet in mijn polis. Iemand advies over hoe ik dit kan aanpakken? Schade zou rond de 1000 euro bedragen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 16 mar 2019 19:03

Beste

Advocaat contacteren die dat voor u kan in orde brengen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 17 mar 2019 13:25

1000 EUR?
Dagvaardt de eigenaar van het huis rechtstreeks bij de vrederechter.
Voor zoiets simpel hebt u geen advocaat vandoen.
Kosten/baten maken advocaat trouwens te duur voor dit akkefietje.

Hebt u een PV laten opstellen van de schade?
Verzekering tegenpartij kan zich niet onttrekken omdat U geen rechtsbijstand hebt!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

H.VDB
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 mar 2019 20:07

Neen, geen PV opgesteld. De dag van de storm was de politie niet bereikbaar omwille van teveel dringende oproepen. De volgende morgen heeft politie de eigenaar van het huis voor me opgebeld (bewoners waren niet aanwezig) en aangeraden het onderling op te lossen. Dit was enigzins het geval. Zoals aangegeven is de eigenaar akkoord maar hun verzekering doet moeilijk. Ik hoop dat het klopt dat de verzekeraar zich niet kan onttrekken.
Er een advocaat bijhalen kost inderdaad meteen wat geld.
Bedankt alvast voor de reacties.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 17 mar 2019 20:10

De verzekering is een probleem van die eigenaar.
Hij moet het geld dan maar zelf voorschieten en daarna terugvorderen van zijn verzekering.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Algemeen”