weigering van een professionele bankrekening

vanliefde
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

weigering van een professionele bankrekening

#1 , 14 mar 2019 15:39

Beste,ben al naar 3 banken geweest voor het openen van een professionele bankrekening,maar die word steeds geweigerd.Van slechts 1 bank kreeg ik te horen wat het probleem is,nml een onverschoonbaar faillissement.Nu mijn vraag is ,hoe kan ik mij verschonen en waar kan ik terecht om dit op te lossen.
mvg Tonny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mar 2019 15:54

Je kan je enkel verschonen in een faillissement als alle schuldeisers 100% betaald zijn.

Dit is totaal anders dan gefailleerden die verschoonbaar verklaart zijn door de rechtbank, die zijn verschoonbaar verklaart spreekt de rechtbank de verschoonbaarheid uit van de ongelukkige gefailleerde die te goeder trouw handelt. art: 80

Door het feit dat u aan deze voorwaarden niet voldeden ben je niet verschoonbaar verklaart .

En ieder bank mag je deze rekening weigeren, als onverschoonbaar gefailleerde heb je enkel recht op 1 debet bankrekening.

Als er wat jaren erover heen gaan en je heeft een mooi loon en de bank ziet dat je goe bezig bent zal dit veranderen.

Dus zal je het moeten stellen voorlopig met je debet rekening .

1 oplossing is zelfstandig worden met een vennootschap !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4618
Locatie: Diest

#3 , 14 mar 2019 22:27

Denlowie

Gezien betrokkene uiteindelijke begunstigde zou worden van een vennootschap, zullen de meeste banken ook deze werkwijze weigeren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mar 2019 02:24

Bedankt basejumper voor je toelichting

Ik heb dan ook zelf geen gefailleerde mensen ontmoet die niet verschoonbaar zijn verklaart, vandaar ik dacht dat een vennootschap een uitkomst kon bieden, maar dus niet .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Bank & Beurs”