Ik doe de was voor mijn ouders van november 2014

Bart willem66
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ik doe de was voor mijn ouders van november 2014

#1 , 14 mar 2019 23:34

Geachte vanaf 2007 doen mijn vrouw en ikzelf vele werkjes voor mijn ouders als boodschappen doen eten klaar maken in de weekends, de ouders naar dokters consultatie in kliniek voeren, in november 2011 wordt bij vader Alzheimer en beginnende dementie vastgesteld waar autorijden al gestopt werd en wij nog meer in stonden om vader te voeren waar hij wou zijn als enige van de drie zonen in 2012 vraagt moeder aan vader of ze niet beter zouden overgaan naar een vergoeding voor alles wat we deden voor hen en vader beslist in december 2012 om naar de bank tegaan en daar een bestendige opdracht van 250€ /maand te storten op mijn rekening beslist door beide ouders, plots verachterd vader zijn toestand snel en geraakt hij vier maal in de kliniek in januari februari maart en dan beslist de behandelende arts dat hij geen mens meer is om thuis te leven en een opname in rusthuis zich opdringd daar kijkt sociale dienst voor opname in kort verblijf tot eind april maar intussen kan moeder niet wennen dat ze alleen is en haar mobiele problemen dwingen haar ook tot opname in ziekenhuis april 2013 en na drie weken beslist behandelende arts dat moeder geen vrouw meer is om thuis tewonen er wordt ook voor haar een opname kort verblijf geregeld als vader uit Sint Michiels Brugge vertrekt komt moeder daar toe voor een maand broers zijn ingelicht dat we moeten achter een vaste opname zoeken als ook nog eerst kort verblijf tot we vaste plaats vinden en ze zeggen doet u maar wat goed is voor vader vinden we voor mei en juni kort verblijf in Knokke na vraag als er voor moeder plaats is geraken we in zuster rusthuis te Blankenberge met moeder voor juni en juli zodus was voor ons een hele klus om dag na dag telkens een iemand van de ouders per de dag tegaan bezoeken en de was van 2 dagen mee toenemen daar ikzelf in ploeg werk ene week vroege ploeg en volgende week late ploeg intussen schrijf ik mijn ouders in meerdere rusthuizen in om aan een vast verblijf tegeraken na zes weken Knokke krijg we een vast verblijf aangeboden door rusthuis godsvelde te Kortemark en laat broers weten en ze zeggen aanvaarden we zien verder nu proberen om moeder in Kortemark te krijgen maar krijgen na haar twee maand Blankenberge en twee weken kort verblijf aangeboden door Kortemark neem dit mee allebei in hetzelfde rusthuis is al voor ons toch al veel tijd en km uitgespaard na een week is er een sterfgeval in Kortemark en krijg ik een telefoon tenemen of telaten samen op een kamer heb toegezegd en mijn broers ingelicht allebei in hetzelfde rusthuis is voor ons naar bezoek toe een luxe we gaan 4 maal per week op bezoek en er is nog een gemak ze hebben daar een wasserette en de was zit in de prijs. In 2014 wordt er door mij zonder iemand intelichten buiten moeder een bewindsvoerster aangesteld om te woning te kunnen verkopen en meer geld te hebben voor hun kosten te betalen en daar de klein dochter die erin woont de woning wilt kopen op 12/11/2014 wordt er een bewindsvoerster aangesteld en eind november stopt de wasserette van het rusthuis en er keuze tussen zelf de was doen of door een wasserette aangesteld door rusthuis met kost van ongeveer 350€, daar ikzelf 250€ vergoeding kreeg en boodschappen voor ouders geregeld meebracht hebben mijn vrouw en ik beslist om de was zelf toedoen plots stopt de uitbetaling van de vergoeding door de bewindsvoerster eenmalig en dan volgt er mail dat de was vergoeding niet meer uitbetaald wordt tot de woning verkocht wordt vanaf maart 2015 door de bewindsvoerster ik stel voor als de woning verkocht is ik dan mijn vergoeding krijg met terugwerkende kracht maar krijg geen sluitend antwoord, in februari 2016 wordt de verkoop woning afgehandeld en vraag ik na twee weken wanneer er zal overgegaan worden tot uitbetaling van mijn vergoeding krijg geen antwoord na herhaaldelijk mails te sturen naar bewindsvoerster krijg eind 2016 en antwoord dat ze het moet voorleggen aan de vrede rechter omdat ik niks hoor stuur ik nog tweemaal een mail waarop ik de tweede mal antwoord krijg dat ze ermee bezig is en dat ik beter de was door de wasserette zou laten doen heb dan eens de prijs lijst erbij gehaald en alle was en strijk in een maand opgeschreven en uitgerekend en dat kwam voor de wasserette op +-540€ voor 31 dagen en heb dan doorgegeven dat ik geen vragende partij van 250€ was maar genoegen had met 175€ voor de was en stuurde dat ook door aan de vrede rechter in mei 2017 en nogeens op 15 augustus 2017 en plots op 17 augustus 2017 krijg ik een mail dat ik vanaf 1 juli 2017 100€ krijg voor de was onmiddellijk stuur ik hier bezwaar tegen in dat ik niet akkoord ben en 175€ wens ipv 100€ er komt een nieuwe zitting en daar wordt de sum van de 175€ aanvaard en de bewindsvoerster wil niet overgaan tot het uitbetalen van de was vergoeding van maart 2015 tem juni 2017 mijn broers hadden herhaaldelijk gezegd dat ik moest uitbetaald worden zoals hoorde als ook de dienst doende vrederechter maar zet dit niet in zijn verslag intussen blijft moeder vragen als ik al mijn geld gekregen heb en steld voor om voorstel te doen als niet betaald om de kost telaten delen door de drie broers dat iedereen even veel betaald maar niet de kosten van de was door deze moeten gedragen worden die de was doet, daags voor haar overlijden op 16 november 2017 vraagt ze er nogeens om en weer moet ik zeggen nee nog niks gekregen buiten juli augustus september en oktober 2017 dan komt het nalatenschap van wijlen ons moeder en is er een persoon die dwaas ligt en alles op lange baan schuift en het is de bewindsvoerster eerst werkt ze de bank tegen dan verleend ze weinig medewerking aan de notaris die wij aangesteld hebben en op een bepaald moment neemt ze haar notaris erbij met wie ze veel samen werkt en duurt het tot eind augustus 2018 voor alles inorde is mijn broers zijn heel boos en ikzelf ook met alles dat ze gedaan heeft er wordt een verzoekschrift in gediend door ons drie om de bewindsvoerster te laten vervangen en dit wordt door de vervangend vrederechter geweigerd in Diksmuide en zelf heb ook nog eens een mail gestuurd om mijn vergoeding van voor juli 2017 en plots wordt er iets nieuwe naar voor gebracht dat er geen machtiging was om de was uit te betalen en ik heb gereageerd met de vraag wie moet er een machtig aanvragen de bewindsvoerster of ikzelf vandaag op 14 maart 2019 heeft er een zitting doorgegaan na een nieuwverzoekschrift van de 3 broers om de bewindsvoerster te vervangen daar het kanton Diksmuide gesloten is nu onder Torhout valt tevens werd er terug over de was vergoeding gepraat en zei de vrederechter dat hij een beslissing door vorige vrederechter niet kan veranderen maar dan heb ik gezegd dat wil dan zeggen dat mijn vrouw en ikzelf 27 maanden de was van een stomapatiënt en wijlen ons moeder gedaan hebbenvgratis en voor niks ten op zichte van broers die geen was gedaan hebben en ook nog niet vijf keer als wij op bezoek zijn geweest en daarop werd gezegd inderdaad kinderen werken gratis en ik heb erop gezegd denk als er 1 van de drie instaat voor de was dat deze vergoed moet worden indien elk om beurt de was gedaan wordt door de broers er niets vergoed wordt omdat elk zijn taak uitvoerd maar er werd overgaan naar de vervanging van de bewindsvoerster die dan nu ook aanvaard is mijn vraag als ook die van mijn vrouw is wat kunnen of moeten we doen om ons 27 maanden vele en soms onmenselijk was te wassen strijken ophalen terug brengen te verkrijgen wie kan ons helpen of bijstaan het zoals moeder altijd zei hopelijk is die voor ons zorgt niet het slachtoffer van zijn goede wil hopelijk kan iemand ons hier ten rade zijn hoogachtend Willem Bart Deruwe Karlien

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gregsan
Berichten: 21

#2 , 15 mar 2019 09:07

Ik weet niet of iemand het zal zien zitten zo een lange tekst, zonder leestekens te beginnen lezen...

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#3 , 15 mar 2019 09:20

Beste Bart Willem,

Wij willen u graag helpen, maar zou het mogelijk zijn om uw tekst wat aan te passen?

Het is een ontzettend lange tekst, uiteraard goed bedoeld - u wil zoveel mogelijk informatie geven, maar deze tekst is quasi onleesbaar. Ik ben gestopt met lezen.

Kan u de tekst inkorten, leestekens plaatsen en wat structureren? Allicht kan u ook de titel van uw post aanpassen, want deze lijkt mij de lading hier niet te dekken.

Laat u niet ontmoedigen hierdoor. We willen u absoluut helpen, maar help ons u te helpen.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 15 mar 2019 11:24

Idem hier. Niet te lezen.

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 15 mar 2019 12:37

De kern van de zaak lijkt te zijn dat je een paar jaar de was voor uw moeder gedaan hebt en daarvoor van de externe bewindvoerder de gevraagde/beloofde vergoeding van 175€ per maand niet kreeg.

Waarschijnlijk is er ruzie tussen u en uw broers/zussen omdat een of meerdere van hen via de vrederechter externe bewindvoering aangesteld hebben. Externe bewindvoering probeer je normaliter te vermijden door een of meerdere van de kinderen te laten aanstellen maar daarvoor moet je wel overeenkomen ...

De bewindvoerder wilde de was laten doen door de (betalende) wasserette doch dit wou jij niet en je bleef vrijwillig de was doen.

Je ouders gaven je een vergoeding voor je diensten wat hun volle recht was. De bewindvoerder wou dit niet wat zijn of haar logische beslissing was.

De enige manier om die vergoeding tijdens de bewindvoering alsnog te krijgen is dat je broers/zussen dit je gunnen. Dit zal wel niet het geval zijn daar er - denk ik - ruzie is.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”