Schoonvader

xam
Topic Starter
Berichten: 19

Schoonvader

#1 , 12 mar 2019 11:24

Beste,

Mijn partner en ik hebben al enkele jaren een moeilijke relatie met de vader van mijn partner.

Ik ben nu onlangs bevallen van een mooie dochter, tijdens mijn zwangerschap en ook in het ziekenhuis kreeg ik de niet meest fraaie berichten van mijn partner zijn vader en zijn vriendin. Ik heb hier zelf nooit op geantwoord.

Mijn partner heeft nu sinds de bevalling volledig de kant van zijn vader gekozen en dreigt dagelijks om onze dochter op te nemen en haar mee te nemen naar hem en ik mag hier niet bij aanwezig zijn.

Ik heb er al mee in toegestemd dat hij haar mag zien maar in een publieke plaats waar ik zelf ook aanwezig ben. Maar hier is geen gehoor naar het is op zijn manier bij hem thuis zonder mij.

Wat zijn mijn juridische mogelijkheden? De politie bellen en process verbaal laten opmaken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mar 2019 11:54

Geen enkele rechter zal een baby van een paar weken oud meerdere uren scheiden van zijn moeder, zeker niet als de moeder borstvoeding geeft.

U heeft groot gelijk dat u de grootouders de kans geeft uw baby te zien als u er bij bent.

Ik weet echter niet of u nu al, preventief, iets kan ondernemen. Ik duim dat er collega-forumleden zijn die het wel weten.

Evi (Odos)
Berichten: 353
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#3 , 12 mar 2019 18:20

Wat maakt dat uw partner, de vader van jullie kind, van mening veranderd is?
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Reclame

xam
Topic Starter
Berichten: 19

#4 , 13 mar 2019 07:19

Evi

Omgepraat door zijn vader, die man heeft altijd al een grote invloed op hem gehad en het is altijd al geweest wat vader wil moet zoon uitvoeren.
Hij had hem 15min gezien en was dan direct van mening ik neem onze dochter hier nu op en vertrek naar daar en jij kan daar niks aan doen.

Het voorstel dat ik had gedaan om in een publieke plaats af te spreken zodat alles rustig verloopt is afgewezen door de schoonvader, hij wil enkel zoon en onzr dochter bij hem thuis zien zonder mij.

BloodNight
Berichten: 621

#5 , 13 mar 2019 09:53

Is de vader van uw kind officieel erkend als "vader" of dient dit nog te gebeuren?
Getrouwd of niet?

xam
Topic Starter
Berichten: 19

#6 , 13 mar 2019 15:53

Hij is erkend als haar vader, we zijn niet getrouwd maar wel wettelijk samenwonend.

BloodNight
Berichten: 621

#7 , 14 mar 2019 15:00

Dan hebben jullie exact hetzelfde te zeggen over jullie kind. U kan dit verbieden, het kan dit dan weer toestaan...
De enige oplossing om dit te verhinderen is naar de rechtbank gaan.
Misschien is bemiddeling wel iets voor jullie?

Terug naar “Andere”