Geweigert bij dokter wegens geen klant

Kevinsuby
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Geweigert bij dokter wegens geen klant

#1 , 04 mar 2019 19:05

Mijn zoon van 6 is al 2 dagen zwaar ziek braken en diaree non stop we dachten dat het wel zou over gaan met de juiste zorgen maar het gaat niet over nu bellen we een dokter om langs te Komen maar hij wilt niet omdat we geen klant zijn mag dit een reden zijn om een kind te laten af zien

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 04 mar 2019 19:12

Onderzoek en verzorging zal hij waarschijnlijk niet weigeren, maar een huisbezoek...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Nevea2
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mar 2019 19:13

Ja, een dokter kan een patientenstop hebben. U kan steeds naar de spoed gaan als u het niet meer vertrouwd. Huisbezoeken worden tegenwoordig niet veel meer gedaan.

Heeft u geen vaste huisarts?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 04 mar 2019 19:39

In de groepspraktijk waar ik ga hang nu al meer dan een jaar uit welke straten /wijk men nog cliënt kan worden. Bestaande cliënten van buiten die sector blijven uiteraard welkom evenzo hun huisgenoten. Ook indien ze naar een andere gemeente verhuizen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 mar 2019 19:40

Huisartsen hier waar ik woon is zelden dat men nog huisbezoeken doen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

artemis
Berichten: 3294

#6 , 04 mar 2019 20:01

Veel huisartsen hebben tegenwoordig een patiëntenstop wegens tekort. Huisbezoeken doen ze normaliter wel indien niet te ver. Onze huisarts komt aan huis, ook kwam die van mijn moeder recent zaliger.
Had u dan geen huisarts bij wie u al kwam?
Naar spoed in ziekenhuis gaan is eigenlijk geen goed idee, die zijn er enkel voor dringende urgenties. Tegenwoordig zijn er meer en meer huisartsenwachtposten vlakbij een ziekenhuis om de spoed van de ziekenhuizen te ontlasten. Check it out.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 04 mar 2019 22:18

Mijn zoon van 6 is al 2 dagen zwaar ziek braken en diaree non stop
Al 2 dagen non-stop diaree bij kind van 6 en nog geen dokter gezien is heel simpel: SPOED :!:

icm hoge koorts en apathisch gedrag: geen sekonde langer twijfelen

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 mar 2019 14:18

Absoluut zoals in vorige reacties : naar spoed.

Er zijn geen artsen te kort; maar wel de werkuren die artsen minder presteren dan vroeger.
tekst die niet ter zake doet verwijders en bericht aangepast
JurecaBE
moderator


Gezondheid van uw kind gaat voor, dus SPOEDDIENST.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 mar 2019 15:27

Waar ik woon is er een huisartsen wachtdienst enkel het weekend, vanaf vrijdag 18 uur tot maandag morgen 7:00 uur en dit om de spoed te ontlasten.
Ook dus de nachten.
2 artsen mobiel voor de huisbezoeken en 6 artsen in het lokaal van de wachtdienst, die gelegen is aan de kliniek..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kevinsuby
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#10 , 10 mar 2019 09:31

Bedankt iedereen voor de info
Alles gaat ondertussen al beter we zijn gwn naar andere dokter geweest het was buikgriep en een oogontsteking nu naar spoed gaan met mijn zoon dat zou om meer problemen vragen zijn

Terug naar “Andere”