Meerdere facturen van 3000,00 EUR CASH :!:

Lucien9000
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Meerdere facturen van 3000,00 EUR CASH :!:

#1 , 04 mar 2019 17:08

Beste mensen,

Ik heb reeds (2018) mijn 2de woning laten renoveren door aannemer X. We hadden voor de verbouwingen afgesproken om de facturen te opsturen/betalen na dat de werken zijn voltooid. En dat heeft hij ook gedaan, maar hij stuurt nu +-20 facturen van minder dan 3000,00 EUR. Dus hij wil dat al die facturen cash worden betaald. Voor mij is dit geen probleem, maar ik weet niet of dit gevolgen zullen hebben voor mij als particulier. Aannemer X zegt: dat hij zal tekenen elke keer als ik betaal dus voor mij is hij betrouwbaar.

Mijn vraag is: Kan dat gevolgen hebben voor mij?

Kan iemand mij zo spoedig mogelijk helpen. Ik zou jullie zeer dankbaar zijn als jullie antwoorden OF mij een instelling aanraden die mij hiermee kunnen helpen (tegen een vergoeding).


Hoogachtend,
Lucien D.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 04 mar 2019 17:18

Dat mag absoluut niet, het maximum is niet 3000 per factuur, maar 3000 voor het totaal van de werken. Zeker niet betalen dus!

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 04 mar 2019 17:35

beste

Absoluut NIET DOEN.


https://www.vlaanderen.be/nl/werk/consu ... sh-betalen
https://www.nbb.be/doc/ts/enterprise/ac ... rfodnl.pdf

Sanctie Een geldboete van maximaal 10 % van het onwettig in contanten betaalde of geschonken bedrag kan opgelegd worden aan de partijen, met een absoluut maximum van 1.800.000 euro.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Lucien9000
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 mar 2019 19:04

Besten,

Bedant voor jullie adviezen!

Mvg

Terug naar “Andere”