Gebreken aan veranda.

mo.achargui
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Re: Gebreken aan veranda.

#16 , 21 feb 2019 11:27

Dit blijkt meer mafiapraktijken te zijn die expertise kosten. Leven we nog in een gezonde democratie? Wat doet de politiek hieraan. Begrijp het niet, het is blanco check die je overhandigd aan de expert ??!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 21 feb 2019 12:51

het is blanco check die je overhandigd aan de expert ??!!
Neen. Het is een gerechtsexpert, en die kan zo maar geen verslag maken met de natte vinger. en je hebt steeds nog de mogelijkheid om beroep aan te tekenen als zijn verslag niet klopt met de werkelijkheid.
Oorzaak ligt erin dat gefailleerde aannemers bijna de dag na hun faling al een andere firma kunnen opstarten. Heb dat meermaals meegemaakt en dan staan ze nog u uit te lachen in uw gezicht, al zeggende dat je hun toch niets kan maken. Het ligt dus bij de politici .

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 21 feb 2019 12:56


Oorzaak ligt erin dat gefailleerde aannemers bijna de dag na hun faling al een andere firma kunnen opstarten.
.
Het zijn niet de aannemers die in faillissement gaan maar een BVBA waar zij mee werken, en voor het zelfde geld richten ze een ander op !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mo.achargui
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#19 , 02 mar 2019 12:33

Beste,

Ondertussen heeft de advocaat van de tegenpartij mij per mail een bericht gestuurd met heel wat flauwekul.
Hij vraagt ons om de aannemer de veranda af te werken. Oa. verluchtinsroosters, regengoot te plaatsen. Mijn advocaat heeft nog niet gereageerd en vraagt mij alles via het gerecht en die duiden een gerechtsexpert aan, of beide advocaten zelf een expert aanduiden met onderlinge akkoord en die bepaald wat er moet gebeuren en wat ook niet meer te betwisten valt.
Mijn vraag is; wie moet nu dr procedure starten om via het gerecht te procederen ik of de tegenpartij en waarom.

Mvg Mo

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 02 mar 2019 16:20

Jij, want je bent de benadeelde partij.

mo.achargui
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#21 , 03 mar 2019 10:51

Ok, dat is duidelijk. Ik ben nog wat aan het twijfelen welke optie te kiezen van de 2. Ik ga er nog een nachtje over slapen.
Thanks!

waterproof
Berichten: 225

#22 , 21 mar 2019 03:22

Als je aannemer een bvba is, kan hij in faling gaan, klopt. Anders is het wanneer het een VOF of CommV is, dan is hij ook persoonlijk verantwoordelijk.
Zelfs als hij na de dagvaarding naar een bvba overschakelt. Je moet dan wel de VOF of CommV dagvaarden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#23 , 21 mar 2019 07:27

Als je aannemer een bvba is, kan hij in faling gaan, klopt. Anders is het wanneer het een VOF of CommV is, dan is hij ook persoonlijk verantwoordelijk.
Zelfs als hij na de dagvaarding naar een bvba overschakelt. Je moet dan wel de VOF of CommV dagvaarden.
Niet noodzakelijk i

Een GCV kan bestaan uit aandeelhouders die ook een bvba of LTD zijn, en de zaakvoerder die ook een LTD is
En dan ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

waterproof
Berichten: 225

#24 , 21 mar 2019 09:25

Heb het niet over GCV, maar over VOF en CommV

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#25 , 21 mar 2019 09:50

Je noemt nu ook 2 vennotschappen die je zeer weinig ziet .
De vof is net het zelfde als een één man zaak .

En de commV is veel te duur in oprichting, 61500€
Die hebben ook stille vennoten, enkel de werkende vennoten zijn onbeperkt aansprakelijk.

Eerlijk gezegd ik ken persoonlijk geen enkel commV.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

waterproof
Berichten: 225

#26 , 02 apr 2019 17:43

oprichting CommV (Gewone Commanditaire Vennootschap) is zelf te bepalen. 61.500 is voor NV

ken er wel, maar vanaf ze in problemen komen, gaan ze over in vennootschap. Alleen vergeten ze dat ze persoonlijk verantwoordelijk blijven als ze gedagvaard zijn toen ze nog als CommV handelden.

Terug naar “Aanneming”