Nieuwe auto, nieuwe verzekering?

Tope
Berichten: 916

Re: Nieuwe auto, nieuwe verzekering?

#16 , 25 feb 2019 21:18


binnen te brengen bij het DIV (gratis) of bpost (betalend) en daarna uw verzekering op te zeggen.
Bpost is nu ook gratis !!!
Inderdaad, als je jouw nummerplaat bij Bpost binnenbrengt dan krijg je meteen een bewijs van schrapping.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 25 feb 2019 21:23

Gaat dus niet als je beide wagens wil verzekerd houden
Juist
maar ik heb niks betaald om het terug te sturen 3 weken geleden !
Omdat het een oude plaat was .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 26 feb 2019 15:02

Verwarrend allemaal, sommige zeggen dat het niet gaan andere precie wel.
Het gaat niet als je de oude auto door de nieuwe vervangt - dat is voorzien in je verzekeringscontract.
Het gaat wel als je de twee auto's tezelfdertijd hebt, apart ingeschreven, en apart verzekerd ...
Daar moet je 2 aparte verzekeringen voor hebben, en die moeten niet noodzakelijk bij dezelfde verzekeraar zitten ...

Dat lijkt mij te stellen dat als ze de premie aanpassen omwille van de nieuwe wagen ik wel opzegrecht heb?
Je premie wordt aangepast omdat het een andere wagen is, met andere kenmerken die de premie bepalen (vermogen, cilinderinhoud) maar normaal veranderen de verdere voorwaarden niet.
En dus niet op te zeggen.

Mijn idee was om tijdelijk 2 verzekerde nummerplaten te hebben.
De dag dat ik mijn nieuwe auto ophaal, hebben dan zowel de nieuwe als de oude een andere nummerplaat.
Dat gaat dus wel
Ik heb dat al meermaals gedaan.

Maar je moet kijken of dat kan ifv de recyclage-premie
(maar zo te zien moeten de beide voertuigen daarvoor enkel op hetzelfde adres / persoon ingeschreven staan )

Reclame

cargeta
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#19 , 26 feb 2019 19:59

Verwarrend allemaal, sommige zeggen dat het niet gaan andere precie wel.
Het gaat niet als je de oude auto door de nieuwe vervangt - dat is voorzien in je verzekeringscontract.
Het gaat wel als je de twee auto's tezelfdertijd hebt, apart ingeschreven, en apart verzekerd ...
Daar moet je 2 aparte verzekeringen voor hebben, en die moeten niet noodzakelijk bij dezelfde verzekeraar zitten ...

Dat lijkt mij te stellen dat als ze de premie aanpassen omwille van de nieuwe wagen ik wel opzegrecht heb?
Je premie wordt aangepast omdat het een andere wagen is, met andere kenmerken die de premie bepalen (vermogen, cilinderinhoud) maar normaal veranderen de verdere voorwaarden niet.
En dus niet op te zeggen.

Mijn idee was om tijdelijk 2 verzekerde nummerplaten te hebben.
De dag dat ik mijn nieuwe auto ophaal, hebben dan zowel de nieuwe als de oude een andere nummerplaat.
Dat gaat dus wel
Ik heb dat al meermaals gedaan.

Maar je moet kijken of dat kan ifv de recyclage-premie
(maar zo te zien moeten de beide voertuigen daarvoor enkel op hetzelfde adres / persoon ingeschreven staan )
Bedankt voor de input.

Dit moet dus lukken:
Ik schrijf nieuwe auto A in bij verzekering, zij maken alles in orde stel op 1 maart. Op 3 maart zijn de platen er bij de nieuwe auto en mag hem 4 maar ophalen. Tot en met 4 maart rij ik met mijn oude auto. Kom aan bij de garage laat mijn oude auto achter, neem de nummerplaten eraf en rij met de nieuwe auto buiten.
Dag nadien of paar dagen nadien, ga ik naar de post en breng de oude nummer plaat binnen. Wacht op alles en stuur dan het uitschrijfattest naar mijn oude verzekeraar.

bosprocureur
Berichten: 6853

#20 , 26 feb 2019 20:43

Moet lukken.

Terug naar “Algemeen”