Een vraag ivm een boete/aanmaning/gerechtsdeurwaarder de lijn.
December 2017 kreeg ik een boete op de bus. Daar hoorde ik een hele tijd niets van, tot ik in mei 2018 een aanmaning tot betaling kreeg ( via modero) Ik belde onmiddellijk naar modero waar ik op een heel onvriendelijke manier werd afgewimpeld.
Ik wilde de boete namelijk wel betalen, maar niet de aanmaningskosten. Omdat ik het vreemd vond (en nog steeds vind) om een boete te moeten betalen die ik nooit kreeg. December 2018 krijg ik een schrijven van de deurwaarder, met nog extra kosten (tot hiertoe nog steeds nooit de originele boete te zien gekregen). Ik neem deze keer schriftelijk contact op met modero om dit uit te leggen. Ze zeggen dat de lijn een aangetekend schrijven heeft gestuurd. Ik kreeg daar ook een foto van de brief te zien. Het aangetekend schrijven werd nooit afgehaald door mij (omdat ik daar nooit bericht van kreeg!) en werd dus terug gestuurd. Volgens hen is de procedure gevolgd en moet ik dat met bpost bespreken, ik kan namelijk ook de aangetekende zending geweigerd hebben. Dat is natuurlijk niet zo, ik heb gewoon nooit de brief ontvangen. Ondertussen betaald ik de originele boete (die ik dus pas zag in mijn mailcontact met modero), maar ze blijven zeggen dat ik de extra kosten moet betalen. Zijn er nog stappen die ik kan ondernemen? Ik vind dit gewoon een absurde situatie. Ik weet niet wat er mis ging met de aangetekende zending, maar feit is dat ik die nooit kreeg en onmiddellijk met aanmaningskosten zat en ik geen gehoor krijg bij modero.