Verhuurder geeft huurgelden niet aan

Cappelle
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verhuurder geeft huurgelden niet aan

#1 , 09 feb 2019 16:58

Beste,

Uit goede bron weten we dat onze verhuurder blijkbaar nooit de beroepsmatige huur heeft aangegeven aan de belastingen.
Deze huurgelden werden nu reeds 8 jaar door onze vennootschap betaald. Gezien de verhuurder z'n verplichting niet is nagekomen deze inkomsten aan te geven, stellen wij ons de vraag of wij deze uitgaven dan wel terecht hebben betaald? Of anders; kan de verhuurder zomaar huurgeld vragen als hij dit zelf neit als inkomsten aangeeft? Geeft ons dat als huurder bepaalde rechten om deze huurgelden in vraag te stellen?

Alvast dank voor uw reactie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 09 feb 2019 16:59

Neen. U bent de belastingcontroleur niet.
U betaalt om een gebouw ter beschikking te krijgen.
Wat de verhuurder met de inkomsten doet speel geen rol.
Zelfs al koopt hij er drugs mee die hij in het zwart verder verkoopt..
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 09 feb 2019 17:43

Een verhuurder moet geen huurinkomsten aangeven. Hij moet wel het kadastraal inkomen van het betreffende gebouw vermelden, hetwelk toch al gekend is bij de fiscus. De verdere behandeling hangt af van prive of beroepsmatige huur.

Zorg er wel voor dat uw huurcontract geregistreerd is.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

de_koen
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 feb 2019 23:27

Een verhuurder moet geen huurinkomsten aangeven. Hij moet wel het kadastraal inkomen van het betreffende gebouw vermelden, hetwelk toch al gekend is bij de fiscus. De verdere behandeling hangt af van prive of beroepsmatige huur.

Zorg er wel voor dat uw huurcontract geregistreerd is.
Als je het niet (zeker) weet, is het mss beter om niet te antwoorden...
Als de huurder het pand gebruikt voor beroepsdoeleinden moet de verhuurder wel de reële huurinkomsten aangeven in zijn belastingaangifte.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 feb 2019 10:18



Als je het niet (zeker) weet, is het mss beter om niet te antwoorden...
Als de huurder het pand gebruikt voor beroepsdoeleinden moet de verhuurder wel de reële huurinkomsten aangeven in zijn belastingaangifte.
Sorry het is NOOIT de taak van de huurder om de boekhouding van de verhuurder na te zien, dit zijn hun zaken niet .

En daar je toch zo goed op de hoogte bent , zou je zeker moeten weten, wanneer de handelaar deze huur inbrengt in zijn boekhouding, dat er na enkele jaren de verhuurder daar zeker door de fod financiën word op aangesproken en er zal moeten op betalen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de_koen
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 feb 2019 01:20

@denlowie... IK zeg toch ook nergens dat het de taak is van de huurder om dit te controleren... ?

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 11 feb 2019 11:50

Ook Wanton heeft geen fout gemaakt.
Ik begrijp jullie discussie niet....
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 11 feb 2019 11:52

@denlowie... IK zeg toch ook nergens dat het de taak is van de huurder om dit te controleren... ?
Natuurlijk niet, maar de huurder heeft daar geen zaken mee als de verhuurder dit aangeeft of niet aangeeft, dit wil ik zeggen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de_koen
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#9 , 11 feb 2019 21:38

Ook Wanton heeft geen fout gemaakt.
Ik begrijp jullie discussie niet....
Wanton antwoordt dat een verhuurder de huurinkomsten niet moet aangeven, dit antwoord is foutief.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 12 feb 2019 10:33

Ook Wanton heeft geen fout gemaakt.
Ik begrijp jullie discussie niet....
Wanton antwoordt dat een verhuurder de huurinkomsten niet moet aangeven, dit antwoord is foutief.
Gelieven dan heel de tekst te lezen en nite de 2 eerste regeltjes.
De verdere behandeling hangt af van prive of beroepsmatige huur.

de_koen
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#11 , 12 feb 2019 12:14

Zijn eerste zin is gewoon foutief, punt.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#12 , 12 feb 2019 12:58

Daarom moet men begrijpend lezen in context.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

bosprocureur
Berichten: 6853

#13 , 12 feb 2019 13:02

Zijn eerste zin is gewoon foutief, punt.
Een paragraaf van 3,5 regels zou je toch in één ruk moeten kunnen lezen.

De inhoud klopt; akkoord, het is misschien ietwat ongelukkig uitgedrukt, maar om daar direct zo snibbig te gaan over doen....

Een vriendelijke reactie kan toch ook? :roll:

Terug naar “Huren”