Je kan nooit een afbetalingsplan eisen, als de deurwaarder zegt onmiddellijk betalen dan is het onmiddellijk betalen.
Zoals in de topic staat,
Als hij aan de deur komt met de brief zegt hij zelf dat bij betaalmogelijkheden afbetaling aangevraagd kan worden.
Op zijn brieven zelf staat dit ook steeds het is zijn assistent op kantoor die telkens blijft antwoorden dat de betaalvoorstellen niet oke zijn.
Het is niet omdat u een voorstel doet, dat dat aanvaard moet worden. De opties zijn duidelijk:
1) Onmiddellijke betaling
2) Afbetalingsplan overeengekomen met de deurwaarder (de 700 euro)
Dat is nu net waar de hele vraag om draait.
Aangezien ze dat geld gewoon niet heeft,
wat ze dan kan doen..
Tips voor een doenbaar plan, op te kunnen stellen, waar ze op kan letten..
Of kan ze ergens anders terecht voor deftig advies, hulp of Iets zonder dat het haar een fortuin kost.
(. Daarbij kan er volgens de juridisch adviseur niet zomaar een meubelophaling gebeuren als je laat zien dat je wel wilt betalen maar gewoon niet kan.
Maar je kan bij die persoon maar 1x 10 minuutjes gratis advies vragen (wat logisch is, die man werkt anders gratis)
Dus dat is allemaal heel snel en beknopt besproken )
Maar daarmee dus dat ze graag hulp wilt..
Of tips waar ze die hulp kan vinden (en geen 200 euro voor een half uur kwijt is.
(ja, 200 voor een half uur.)
Het is niet alsof ze die schuld voor haar plezier heeft he....
Als je het geld gewoon niet hebt kan je het niet afgeven he..
Als ze die centen toevallig onder de matras had steken was er geen probleem..
Met het antwoord "betaal gewoon" is ze jammer genoeg helemaal niks en dat komt nog eens zeer kleineren over ook.
Maar goed..