identiteitsfraude

megaoma
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

identiteitsfraude

#1 , 10 feb 2019 14:05

Alle onderwerpen bijeen gezet voor ganse verhaal - is vermoedelijk oplichter - JurecaBE moderator


Ik ben opgelicht geweest voor heel veel geld,maar dat is een lang verhaal,er werd mij gevraagd om een online rekening te openen bij een Duitse bank,zo zou ik mijn geld terug krijgen,dat heb ik gedaan,en de oplichters vroegen een kopie van mijn identiteit kaart,ik was toen nog altijd goedgelovig en mij van geen kwaad bewust,nu komt het er zou een bedrag van 25000euro op die rekening worden gestort,maar dat geld heb ik nooit gezien,dat zou onmiddellijk zijn overgeschreven door een persoon naar mijn BNP Paribas rekening,en dan onmiddellijk afgehaald ,en het geld was verdwenen,nu werden die daders aangehouden en hebben bekend,maar nu zeggen ze dat dat met mijn toestemming was want ze hadden mijn identiteit kaart daarvoor gebruikt,ik vraag mij nu af kan men met een kopie van een Belgische identiteitskaart zo maar geld van een rekening overschrijven of afhalen dan nog in de Ivoorkust en Frankrijk,volgens de politie is dat een oplichtersbende, maar ben er toch nog altijd niet gerust in

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 10 feb 2019 14:08

Op welke grond waren ze u "zo zou ik mijn geld terug krijgen" verschuldigd?
Had je iets teveel betaald?

"maar ben er toch nog altijd niet gerust in" Terecht....
Ivoorkust!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

megaoma
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 feb 2019 09:31

Er was mij in begin 2018veel geld beloofd doordat een fonds van 600000
Euro met mij als begunstigde in een bank in de Ivoorkust stond ,dat kwam doordat ik een facebook vriend het jaar ervoor veel geld had toegestuurd voor allerhande hulp,ik vertrouwde het niet meer,en zei dat ik het geld niet wou en ze de eigenaar weer als begunstigde moesten zetten, daarvoor moest ik iets van een 900euro betalen wat ik ik deed maar van toen af vroegen ze aldoor geld voor voeding voor ziekenhuis voor vliegtickets,voor documenten enz ik zou alles vergoed worden,en ik was zo dom van te blijven betalen,omdat ik dacht zo mijn geld terug te krijgen,dat was intussen al 30000euro,dan moest ik een online rekening openen,ik was nog altijd goedgelovig en deed dat ze vroegen ook een kopie van mijn identiteits kaart,
Dan werd plots gezegd dat ik mijn rekening moest blokkeren dat er 25000euro gestort was,en doorgestuurd naar mijn BNP Paribas rekening en daarna afgehaald,er werden twee daders opgepakt en ze hebben bekend,maar nu beweren ze dat dat gebeurde met mijn toestemming met mijn kopie van mijn identiteit,mijn log in gegevens van de online rekening was veranderd en ik heb geen toegangmeer ook niet na herhaalde contacten het was N26 Duitse bank,nu Stelle ze een minnelijke schikking voor van 5325euro waarvan ik de helft al betaalt heb omdat ze dreigen met arrestatie,ik ben toen naar de politie te gaan en volgens hun is het een hele oplichtersbende,

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 feb 2019 09:39

Ivoorkust klinkt zeer bekend !

Niet veel centen meer aanbesteden want je bent toch alles kwijt .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#5 , 11 feb 2019 10:08

Ik vrees dat je je meerdere keren laten oplichten hebt:
1. Een facebookvriend geld toestoppen voor vanalles en nog wat.
2. Geloven dat er 600.000 dollar / euro "voor je klaar staat". Die "facebookvriend" heeft gemerkt dat je zonder veel problemen geld overmaakt, dus probeert de volgende stap, dan dat is dus deze. Ik vermoed dat je wel al "administratieve kosten" betaald hebt om dit geld te kunnen ontvangen?
3. Geloven dat men je alvast 25.000 euro zal geven op een duitse bankrekening.
4. Geloven dat men je zal arresteren tenzij je (nog maar eens) een bepaald bedrag betaalt.

Die "minnelijke schikking" is 9 kansen op 10 ook afkomstig van die oplichtersbende, dus dat bedrag dat je al betaald hebt, is ook naar hen gegaan.

Zoals hierboven gezegd: stop alle communicatie en leer hier uit! De kans dat je ooit uw geld terugziet is zo goed als onbestaande, en de kans dat men deze oplichtes vindt, is ook zo goed als nihil. Aangezien u blijkbaar nogal gevoelig bent voor online oplichting, zou ik u aanraden om nooit nog financiële transacties via internet te doen! Beperkt u tot uw e-banking om facturen van electriciteit, verzekering, etc... te betalen, maar betaal nooit nog iets aan een partij of persoon die u niet kent.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

megaoma
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 feb 2019 11:03

Bedankt, jullie hebben gelijk ik ben zeer lichtgelovig geweest,,en heb nu reeds alle contacten verbroken,het is een pijnlijke en dure les geweest😠😠😫😭

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#7 , 11 feb 2019 11:08

Als je er tijd wil insteken, kan je alsnog aangifte doen bij de politie. Ik schat de kans dat er iets uitkomt héél, maar dan ook héél erg laag in, maar aangifte doen kost je niets, en de wonderen zijn ook de wereld nog niet uit, dus wie weet... Als er héél erg veel mensen klacht indienen, beweegt er misschien toch iets...
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 11 feb 2019 11:55

Gratis bestaat niet. Dit is een objectieve (economische) wetmatigheid.
Die les zouden ze in alle scholen op hun leerprogramma moeten zetten.
Gratis bestaat alleen in de hoofden van sommige politici, tenzij die ook (zouden) liegen :shock: ….
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

megaoma
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 11 feb 2019 14:27

ik heb aangifte gedaan bij de politie en alle contact verbroken ,ik begrijp zelf niet hoe ik zo dom kon zijn ,maar wat lieve woordjes die uw hart raken,en die je doen medelijden krijgen , en je hangt eraan;
dus dames wees gewaarschuwd

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#10 , 11 feb 2019 15:03

Niet enkel dames, hoor. Ik denk dat er genoeg heren zijn die hier ook intrappen als de lieve woordjes van een een aantrekkelijke vrouw komen (zogezegd).
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#11 , 11 feb 2019 21:35

Niet enkel dames, hoor. Ik denk dat er genoeg heren zijn die hier ook intrappen als de lieve woordjes van een een aantrekkelijke vrouw komen (zogezegd).
Het gaat in deze draad in de eerste plaats over het horen rinkelen van de geldkassa!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

megaoma
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#12 , 22 mar 2019 13:23

Een vriend ging akkoord om een minnelijke schikking te betalen,hij betaalde de helft en ik tekende borg dat hij de rest op een bepaalde datum zou betalen,dat zal hij waarschijnlijk niet kunnen, kan men mij door mijn borgtekenen arresteren en eventueel vasthouden en voor hoelang

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#13 , 22 mar 2019 13:56

Persoonlijk zou ik dat nooit doen. Brengt enkel miserie mee.
Men kan wel u het niet betalen aanrekenen. Loonbeslag, deurwaarder ?
U weet bij voorbaat dat hij niet zal kunnen betalen, en dan nog borgstellen ?? En van uw eigen ook niet zeker dat uw het saldo zal kunnen betalen ?
Hopelijk voor u geen zwaard van Damocles.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#14 , 22 mar 2019 15:16

Om ook even juridisch te antwoorden:


Wat bedoelt u met minnelijke schikking? U spreekt over arresteren en vasthouden - is dit een minnelijke schikking vanuit het parket? Of is het een minnelijk akkoord tussen partijen over een schuld?

In ieder geval kan men u niet 'arresteren' voor een schuld. Lijfsdwang is al ettelijke jaren uit ons recht verdwenen.

U zal ons meer informatie moeten verstrekken.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

megaoma
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#15 , 13 sep 2019 18:03

Een vriend die gevangen zit in Abdijan,omdat hij borg tekende voor iemand,zit financieel aan de grond maar heeft wel nog een huis op zijn naam,zijn gezondheid is er slecht aan toe, en nu wil hij zijn huis op mijn naam zetten zodat ik zijn huis kan verkopen,en moest hij daar sterven,ik zijn kinderen hun deel kan geven,ik sta echt niet te popelen om dat huis op mijn naam te zetten,ik wil hier geen problemen,en zijn zijn kinderen niet automatisch zijn erfgenamen

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”