Abonnement bij einde NV

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3793

Abonnement bij einde NV

#1 , 09 feb 2019 22:22

Ik ben zelfstandige in bijberoep, deze vraagt handelt dus vanuit dit standpunt.

1 van de zaken die ik doe, is webhosting voor bedrijven.
Een abonnement wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd, en kan logischerwijs ook opgezegd worden (zodat ik zelf ook alles kan opzeggen bij de registrar).

Nu heb ik officieus vernomen dat 1 van mijn klanten, een NV, in mei zal ophouden met bestaan.
Deze NV heeft nog maar net betaald voor 02/19 -> 01/20.

Nu weet ik niet in welke zin dit ophouden zal zijn: boeken toe, overname, iets anders?
Maar ik vraag me af: wat zijn mijn rechten als leverancier voor dat bedrijf?

Op dit moment hoef ik sowieso nog niets te doen, maar begin volgend jaar zal dat iets anders zijn...

Ik ga ervan uit:
Overname: BTW-nummer blijft gelijk, ik dien enkel het nieuwe adres van de uitbatingszetel op te vragen bij het VIES, en daarnaar te factureren (abonnement blijft maw doorlopen voor de rechtspersoon).
Overname door een andere firma (andere rechtspersoon): ik kan het abonnement opzeggen.
Boeken toe: ik kan het abonnement opzeggen.

In geval van de laatste 2 zaken: hoe kan ik dit officieel te weten komen? Komen die zaken (tijdig) in het staatsblad?
Of... heb ik het recht niet om het abonnement zomaar op te zeggen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 feb 2019 08:45

Dit komt niet tijdig in het staatsblad, want een NV vereffenen is een hele rompslomp.

Maar dit is een klant, normaal communiceren leverancier en klant toch gemakkelijk !

Vraag dit aan de bestuurder zelf .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3793

#3 , 10 feb 2019 09:36

Laat ik zeggen dat de communicatie tussen de klant en mijzelf op dit moment op een zeer laag pitje staat.
Bij de laatste factuur zat ik op 2 dagen van een ingebrekestelling zelfs.
Dus ik ga dit niet zomaar vragen aan deze klant, het is er zelfs eentje die ik liever kwijt dan rijk ben.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”