hospitalisatie verzekering/max faktuur

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

hospitalisatie verzekering/max faktuur

#1 , 09 feb 2019 11:36

Mijn ziekenkas duwt rekening naar hospitalisatie verzekering (pre-post periode)
De hospitalisatie verzekering duwt ze naar max faktuur .
Ikzelf geniet van geen van beiden .
Bij wie moet ik de werkelijke druk zetten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 09 feb 2019 11:43

Hospitalisatieverzekering keert uit na uitkering door ziekenkas. .
Maximumfactuur heeft voorrang, eerst daarna komt uitkering hospitalisatieverzekering.
Je kan niet dubbel vergoed worden!
Nadat je utkering ziekenkas hebt ontvangen ga je met bewijs naar hosp.verzekering.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

artemis
Berichten: 3293

#3 , 09 feb 2019 12:58

Maar het is niet altijd makkelijk daar aan uit te kunnen. Er komen bedragen terug van de maximumfactuur zonder dat je weet waarop het precies slaat. Hier zeer ingewikkeld omdat de hospitalisatie is overgegaan in een intensieve dagelijkse ambulante revalidatie.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 09 feb 2019 14:36

Maar het is niet altijd makkelijk daar aan uit te kunnen. Er komen bedragen terug van de maximumfactuur zonder dat je weet waarop het precies slaat. Hier zeer ingewikkeld omdat de hospitalisatie is overgegaan in een intensieve dagelijkse ambulante revalidatie.
Hoe dat wordt geregeld met de hopitalisatieverzekering staat meestal in de polis. Bij mij is dat althans zo.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”