Verkoop vogels

Vogeltje123
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Verkoop vogels

#1 , 09 feb 2019 00:34

Beste leden,

Ik heb afgelopen zondag 40 vogels verkocht maar vandaag (vrijdag) heeft de koper mij gecontacteerd dat er 2 vogels overleden zijn en hij eist hiervoor een oplossing. Ik heb deze vogels op een advertentie gezetd op 2dehands en hij heeft daarop gereageerd en zelfs langsgekomen om te kijken naar de vogels. Ook hebben we onderhandeld over de prijs. Hij was tevreden over de vogels en heeft ze zelf uitgekozen.. Hij meldde me dat hij zeer goed de wet kent en daar gebruik zal van maken. Kan deze koper mij iets eisen? De vogels die ik heb zijn niet gestorven en bij hem sterven er 2.. Ook zit hij dingen te vertellen waar ik dus geen flauw benul van heb en te zeggen dat ik niet de echte eigenaar ben van de vogels maar dat deze ergens anders zit en dat de prijs daar zelfs lager is... Moet ik hier zelf stappen voor ondernemen of kan hij me niets doen?
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 feb 2019 09:28

Als u een particulier bent dus geen beroeps kweker moet je geen enkel garantie geven !

Dus u moet geen geld teruggeven en ook geen andere vogels.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 09 feb 2019 09:58

Mag u wel dieren verkopen, zonder vergunning.?

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 feb 2019 10:24

Dierenverkoop, broodfokkerij en dan nog verkopen op 2de hands : als dierenliefhebber vind ik dit onverantwoord. Dieren zijn geen handelswaar.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#5 , 09 feb 2019 10:29

Er zijn geen beperkende regels inzake verkoop van dieren indien deze niet beroepsmatig is, behalve voor katten en honden. Vogels vallen daar niet onder. Er is geen vergunningsplicht.

Juridisch zijn dieren roerende lichamelijke goederen en handelswaar. Voor discussies hierover is politics.be een beter medium.

Om de TS te antwoorden: er is geen plicht tot terugbetaling tenzij dit afgesproken zou zijn.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Consumenten Koop”