Schuldbemiddeling en kindergeld

Cynthia123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schuldbemiddeling en kindergeld

#1 , 08 feb 2019 15:54

Hallo
Hopelijk kan iemand antwoord geven.
Ik ben een mama van 22 jaar en ik heb 2 prachtige dochters
Ik ben paar jaar geleden opgelicht geweest en moet daarvoor opdraaien. Ik zit nu al 2 jaar in collectieve schuldbemiddeling + in budgetbeheer OCMW (omdat ze dit makkelijker vonden zo te regelen ook met de vaste kosten) ben ook nog bezig met een rechtszaak voor die oplichting.
Ik werk 30 uren en mijn vriend fulltime
Ik krijg nooit mijn kindergeld
Ik krijg maar 70euro per week dus ik kan nooit kleren kopen. Ik ben wel in de 2 jaar (collectieve 2x zwanger geraakt) dus veel thuis gezeten dus toen vond ik dat normaal als ik geen extras kreeg. Maar nu werk ik veel en krijg nog geen extras. Zo heb ik geen motivatie meer....

Wat zijn mijn rechten?
Alvast bedankt ! :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 feb 2019 16:13

Er zijn hier al enorm veel vragen over geweest, in de geest van de wet is kindergeld bedoelt voor de kosten van het kind, en niet voor de schulden van de ouders !

Maar helaas schiet onze wetgeving hier in te kort .
Heb je dit al aangekaart bij het ocmw ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Cynthia123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 feb 2019 09:20

Hallo
Dankjewel om te reageren alvast!

Ik weet dat er al veel vragen hierom gesteld werden maar voor mij was het nog steeds niet duidelijk...

Ja heb dit al gezegt tegen het oCMW maar zei zegt steeds ik zal dit eens navragen aan u schuldbemiddelaar en krijg er nooit antwoord op dus waar heb ik of mijn kinderen recht op :(

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”