geen antwoord op mijn vraag lening bij beslag!!!

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

lening bij beslag op derden

#1 , 07 feb 2019 19:56

Ik heb een lening aangevraagd bij twee banken (online) en op beide sites is de lening goedgekeurd.
Nu zit ik met een probleem waarbij een beslag op derden gezet is er blijft nog ongeveer 1000 euro's te betalen, nu ben ik bang indien een van de twee banken mijn laatste 3 maand salaris zien dat ze het loonbeslag zien staan en dat de lening geweigerd wordt of is dat niet mogelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 feb 2019 18:47

Ik had hier gisteren gepost blijkbaar krijg ik geen enkele antwoordt.
Heb een aanvraag gedaan voor een lening alhoewel dat er een beslag op derden bij mij is door een schuldeiser (Neen geen bank en zit ook niet op de zwarte lijst) heb ik een lening kunnen verkrijgen.
Maar nu komt het voor dat ik de lening krijg moet ik mijn laatste 3 maanden loonfiche voorleggen en daar staat een deel waarvan beslag gelegd wordt, dan zal waarschijnlijk de bank of de aanvraag uiteindelijk geweigerd worden of toch niet?
Er blijft nog een openstaande schuld van ongeveer 1000 euro's over in totaal verder heb ik geen enkele andere schulden.
Zou de bank er geen probleem over maken voor mij de lening toch te geven?

katwezel
Berichten: 375

#3 , 08 feb 2019 18:50

Moeilijk voorspelbaar , banken zijn tegenwoordig iets voorzichtiger dan vroeger

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 08 feb 2019 19:28

De enige die kan antwoorden op wat de bank gaat doen, is in dit geval...…..



de bank.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 feb 2019 19:34

Banken zijn zeer voorzichtig geworen, die hebben de laatste 20 jaar wel het één en ander mee gemaakt.

6 jaar geleden was een kennis van mij die een bouwlening vroeg van MAAR 50.000€ voor een totale nieuwbouw en de rest had hij zelf in cash op een spaarboek.
Bij het overleggen van de loonbrieven werd er gevallen over, 500€ die afgetrokken werd omdat dit een voorschot was den 15 de van de maand, de betrokken persoon had toen 3850€ bruto per maand.

Hij dan naar een grootbank gegaan, ik was erbij en daar hebben we na 30 minuten de bank verlaten met de getekende papieren.
Dus oppassen bij welke bank je leent.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 feb 2019 19:52

heb aanvraag gedaan bij verschillende banken zoals geldlenen.be,kredietpartner,buyway en Cofidis Lenen ze toch met een beslag?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 feb 2019 19:59

heb aanvraag gedaan bij verschillende banken zoals geldlenen.be,kredietpartner,buyway en Cofidis Lenen ze toch met een beslag?
Als je bij zulke banken gaat lenen betwijfel ik of je prijs zal hebben, die maken allemaal gebruik van kredietverzekeringen, en zullen zeker op de hoogte zijn van beslag bij de beslag rechter.
Ik weet nu niet hoe zij dat raadplegen, maar ieder gerechtsdeurwaarder van Belgie heeft daar zeker toegang toe.

Sorry maar ik kan fout gokken hoor.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 feb 2019 20:33

Ja oké maar twee van hen heeft al mijn krediet aanvaard en ik sta wel NIET op de zwarte lijst, het was een schuld van een winkel en er blijft nu maar nog 1000 euro's schuld over.Hopelijk gaan ze daar geen problemen mee doen maar ja ze gaan wel zien dat er minstens 300 euro's elke maand wordt afgehouden en dat weet ik dat een bank niet graag ziet.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”