meerderjarige schoolgaande zoon woont nu bij andere ouder

mama&pluspapa
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

meerderjarige schoolgaande zoon woont nu bij andere ouder

#1 , 08 feb 2019 10:39

Ik zoek informatie betreffende mijn meerderjarige zoon.
is deze week bij zijn Papa gaan wonen, en wij maken ons echt wel wat zorgen.
Is vorig jaar in 2018 meerderjarig geworden, en van dan af kreeg ik compleet een heel andere zoon te zien,
het enige wat hij zij "vanaf nu neem ik de touwtjes in handen, jullie kunnen mij nu niets meer verbieden, ik ga en sta en doe wat ik wil nu"
Ik was er totaal niet goed van, ik ben altijd samen met de plus papa correct geweest, en hebben altijd geprobeerd om ons kind bepaalde waarden en normen mee te geven,
We hebben nog geprobeerd om rond te tafel te zitten, om alles op een volwassen manier te bespreken, maar hij stond niet open voor onze wensen en afspraken, hij ging zelf wel beslissen wanneer en hoe, wij hadden niks in te brengen.
Mijn zoon was geen gemakkelijk kind, en toch heb ik alles gegeven wat ik kon, maar blijkbaar naar zijn inzicht niet genoeg.
Heeft begin dit jaar voor het eerst in zijn leven een winkeldiefstal gedaan, het ging hem om een klein vergrijp, maar toch ben ik heel zwaar ontgoocheld,
ook de school meld mij al enige tijd dat zijn studie's de wensen overlaten en dat ze vrezen voor zijn einddiploma.
De reden waarom dat hij bij zijn papa gaat wonen is "daar mag ik alles, en hier mag er niets".
Zijn Papa heeft jaren naar hem niet omgekeken, en nooit interesse getoond wat school betreft (nooit gedurende 8 jaar aanwezig op oudercontact of einde schooljaar).
Zijn Papa is gehuwd en beide zitten in schuldbemiddeling, waar ik voor vrees is dat ze onze zoon zullen aansporen om zijn studies stop te zetten om hem te laten gaan werken, en om zo mee hun schulden te laten afbetalen.
Wij weten of horen niets meer van hem, en heeft intussen wel zijn adres laten wijzigen naar zijn Papa.
Wij stellen ons nu de vraag wat met het kindergeld en het onderhoudsgeld, naar wie moeten wij het kindergeld sturen,
naar de Papa of op rekening van onze Zoon storten.
En wat betreft het onderhoudsgeld zijn Papa betaalde aan ons elke maand een bepaald bedrag, moeten wij nu aan hem onderhoudsgeld betalen ?
en er is nu deze maand al reeds kindergeld en onderhoudsgeld betaald, naar wie moeten wij dit dan terug storten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 08 feb 2019 15:32

Zet dat op een aparte rekening en u kan zoon melden dat hij indien hij nu op eigen benen wil staan ook alles zelf zal moeten regelen.
Als er een vonnis is met verplichte alimentatie dan blijft dat zo.
Laat hem zelf maar alles uitvissen voor enige tijd.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”