Weg lopen met mijn eigen kind

RAM_S1008
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Weg lopen met mijn eigen kind

#1 , 07 feb 2019 19:45

Hallo iederen,

Ik ben RAM ik ben getrouwd met een belg al 6 jaar wij hebben 1 kind van 4jaar oud.
Ik weet niet waar moet ik begin maar ik wil graag vragen
1. Kan ik gewon weg lopen met mijn kind terug naar mijn moederland? Zonder gescheiden En alles hier in belgië verlaten?
2. Als dat geburen wat is dann de consequentie voor mij en mijn kind?


#mijn man heb een psychise probleem als er iets gebuurt zoals dat hij niet wilt dann wo :( rd hij boos en begind te roepen en alles kapot maken. Maak niet uit in voor ons kind of niet..soms ons kind begin te bang zijn met hem.
Hij gaat regelmatig naar de Psy maar dat hulp niet. Gisteren ons huisdokter geeft hem papier en de papier is voor ziekenhuis. En hij weet dat als hij ga naar ziekenhuis voor paar dagen dann voelt hem gevangen en hij wilt dat niet dus hij begin te boos zijn op mij en zijn moeder toen wij zegen "misschien dat better" mijn bedoeling was met beter is omdat ik dacht misschien die mensen van ziekenhuis zullen hij echt helpen want ik kann niet hem helpen met zijn probleemen. Maar ja word hij boos en hij zegt dat maak niet uit en hij zal geen spijt hebben als ik vertrekt nu met mijn zon terug naar Indonesië! Ik ben zelf al paar jaren proberen te geduld te zijn maar echt ik wil hem helpen maar hij begrijpen niet. Ik ben zelf ook paar keer al denken om te vertreken gewoon weg maar ik bleef hier ik kann niet hem alleen laten ik zie hem heel graag. Maar hij is wie hij is 😕 ik kann niet hem verandert zoals ik wil en hij kan niet ook mij verandert. Ik probeer aan te passen met hun cultur taal en alles hier in belgië maar is niet genoeg verlopig ik werk zelf om dit familie te stuenen maar is genoeg ook in andere kant hij werk niet want hij is ziek! Hij kan niet werken normaal zoals ik. Hij moet werken in besuchtewerkplats of voor speciaal mensen als ik mag dat zegen. maar hij is niet handicaap in fisiek maar wel in zijn kop.
Ik ben hier helemaal alleen en weet niet aan wie moet ik over mijn probleem bespreken. Ik ken niemand behalfe mijn man mijn schonmama en papa. Op werk durf ik zelf niet vertelen.
Ik hoop dat iemand kan mij helpen met mijn vragen. En nog mijn groot excuse als mijn nederland niet goed is

Hartelijk bedankt!
Groetje
Ram :?:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 07 feb 2019 20:49

Dat kan als ontvoering gezien worden. U kunt best een advocaat inschakelen voor de scheiding.

RAM_S1008
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 feb 2019 09:14

Dat kan als ontvoering gezien worden. U kunt best een advocaat inschakelen voor de scheiding.
Als ik naar polisi gaan zullen mij helpen?

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 08 feb 2019 09:55

Zij zullen u zeker niet helpen om naar het buitenland te vluchten.

LeenW
Berichten: 12825

#5 , 08 feb 2019 12:02

Politie komt niet tussen, zij mogen geen partij kiezen. U moet een advocaat hebben.

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 08 feb 2019 15:24

Kan intra familiaal geweld zijn en dus wel voor politie
Kan ook uitlopen op een collocatie via politie.

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
http://www.vlaanderen.be/nl/gezin-welzi ... collocatie

Maar best is eens te gaan praten met de dienst Slachtofferhulp bij uw lokale politie of
via het OCMW of het www.CAW.be uit uw buurt die u wel zullen doorverwijzen naar een eventueel pro deo advocaat

Allemaal voor vb contactverbod - toewijzen echtelijke woning - vluchthuis en echtscheiding en toewijzing van kind.
Let wel zonder strafrechtelijke redenen zal een co-ouderschap standaard overeenkomst zijn.

Terug naar “Echtscheiding”