Scheiden - bewijs verzamelen zinvol?

VDB469
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Scheiden - bewijs verzamelen zinvol?

#1 , 06 feb 2019 14:24

Beste,
alvast dank om mijn bericht te lezen en te beantwoorden.

Ik heb recent helaas mijn vrouw thuis aangetroffen / betrapt met een andere man.
We zijn in therapie gegaan maar het lijkt erop dat dit geen uitweg zal bieden, ze is namelijk stapelverliefd en leeft op een wolk.
Ook ikzelf kan zo niet verder en ga eraan kapot.
We hebben 2 kinderen waarvan het jongste pas 1 jaar is, en nog maar net een nieuwbouw gekocht, dus financieel zitten we op onze reserves.

Mijn vraag is nu, kan het zinvol zijn bewijs te verzamelen van haar ontrouw en wellicht nog steeds aanhoudende affaire?
Zeer moeilijk te bemachtigen wel, maar via de sociale media moet er wel een manier zijn, gesprekken te achterhalen.
Wat is bruikbaar in een rechtbank?!

De reden om bewijs te verzamelen is dat ik hopelijk alle rechten op de kinderen en zoveel mogelijk waarde van het huis aan mijn kant krijg.
Wil ik niet genoodzaakt zijn bij een scheiding alles te moeten verkopen, wil ik gerust mijn vrouw een deel uitkeren waarop ze ``recht`` heeft, maar bvb niet 50%
Ons gezamenlijk inkomen is voor mijn deel 2/3, en haar deel 1/3.
Hetgeen ze voor gewerkt en afbetaald + eigen inbreng volgens haar eigen inkomen wil ik haar zeker niet ontkennen.
Wil niet bestolen worden financieel gezien, en zal alle hulp kunnen gebruiken om de nieuwbouw te houden met mijn enige loon.
Dus kan ik het recht dan ook op alimentatie krijgen, alsook de kinderen zoveel mogelijk bij mij thuis?

Haar ``nieuwe vlam`` woont zelfs niet in onze provincie, dus ik wil de kinderen ook ``samen`` en op hun huidige school graag houden, en dus bvb 1 weekend / 2 bij haar laten en hoofdzakelijk dan bij mij laten wonen.

Vele vragen, als ik al iets beantwoord zou krijgen zou ik al een stuk geruster zijn.
Zou zo vreselijk zijn alles waarvoor ik gewerkt heb te moeten wegdoen door haar ontrouw.
De kinderen zullen hier alleen maar slachtoffer van zijn.

DANK!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 06 feb 2019 14:34

is de woning in gelijke eigendom tussen jullie 2?
Dan zal je haar ook voor 50% moeten uitkopen.

dat zij minder loon heeft zal daar niet veel aan veranderen

Mateuto
Berichten: 32
Juridisch actief: Ja
Locatie: Waregem

#3 , 06 feb 2019 14:47

Sinds 2007 wordt niet meer gekeken naar wie de schuld draagt om tot echtscheiding te kunnen overgaan.

Een bewezen overspel heeft niet echt zoveel voordelen meer. Het enige voordeel dat je er nog kan uithalen is het feit dat uw vrouw geen persoonlijke onderhoudsvordering meer zal kunnen vragen na de echtscheiding door haar zware fout. Dat is natuurlijk nog iets anders dan onderhoudsgeld voor de kinderen. Dat bewijs kun je met mails, berichten, foto's en dergelijke aanleveren voor de rechtbank.

Uw stelling dat je zo hoopt alle rechten op de kinderen te krijgen en meer uit het huis te halen klopt dus niet. Dit zal lopen zoals in iedere echtscheiding. Voor de verblijfsregeling voor de kinderen en die financiële kant zullen jullie ofwel een akkoord moeten zien te bekomen of indien niet, de rechter laten beslissen.

Bovendien zijn jullie inkomsten uit het huwelijk, gezamelijke inkomsten dus, voor evenveel van elk. Daar zal ze dus aanspraak kunnen maken op 50% ervan.

Reclame

Nevea2
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 feb 2019 20:56

In een rechtbank gaan ze voor een verblijfsregeling voor de kinderen geen rekening houden dat je ex overspel heeft gepleegd. De meest voorkomende uitspraak is 50% bij elke ouder. Als ze op een deftige afstand van elkaar wonen.

Terug naar “Echtscheiding”