woekerprijzen

SPEEDYTJE
Topic Starter
Berichten: 17

woekerprijzen

#1 , 05 feb 2019 16:35

Wij kochten bij een metaalbedrijf 20 bouten en 20 moeren. Bij afhaling hebben wij een bon getekend waarop geen prijzen vermeld staan.
Wij krijgen erna een factuur met woekerprijzen. Wij moeten 107€ betalen voor 20 boutjes en 20 moertjes. 1 bout kost op hun factuur 3.15€, als je eventjes gaat googelen dan zal je zien dan 0.35€ al een hoge prijs is voor 1 bout.
Wij hebben gereageerd naar deze firma en hun gevraagd hun prijzen na te kijken. Wij krijgen het antwoord dat ze juist zijn.
Ze dreigen nu een advocaat erop te zetten omdat wij de factuur niet betalen.
Mijn idee is dat dit tegen de wet is van eerlijk handel voeren.
Wat is jullie mening? ps: wij hebben btw nummer

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 feb 2019 16:43

Ik denk dat deze prijzen wel kunnen kloppen!!

een 3 jaar terug ging ik om een zeer grote span bant bij een zeer groot bedrijf waar de vakmannen hun gerief kopen

Ik vroeg de prijs 60€ mijnheer.
Ik zei sorry te duur, ik reed 10 km verder naar een groot magazijn van werkgerief, zelfde span band 3,50€ !!!

Altijd prijs vragen, prijzen zijn vrij !

En zeker met bouten en moeren, veel soorten wat trekkracht betreft .
Dit kan je nooit winnen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 05 feb 2019 16:45

INOX en vliegtuigkwaliteit? vb een 12,9 waarde...

Reclame

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 feb 2019 16:50

Zijn "wij" consument of handelaar?

SPEEDYTJE
Topic Starter
Berichten: 17

#5 , 05 feb 2019 16:51

handelaar

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 feb 2019 19:57

Een bout van de ophanging van een skoda fabia kost in staal uitvoering 0.50€ per stuk

Als je den originele bout uit speciaal staal gaat kopen is dit 10€ per bout, appels met peren kan je nooit vergelijken .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 06 feb 2019 10:41

En die originele stukken durven, naargelang van het merk en zelfs in dezelfde groep, ook nog eens met een factor 2 of 3 verschillen. Voor hetzelfde, in dezelfde doosjes, enz...

Terug naar “Handelspraktijken”