Bestelling niet ontvangen van Megekko via PostNL

WNLL
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Bestelling niet ontvangen van Megekko via PostNL

#1 , 05 feb 2019 19:08

Hallo,

ik zit met het volgende probleem en hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen:

Wij hebben zondag 03/02/19 bij Megekko 2 computerschermen gekocht. Deze zouden gisteren tussen 14u45 en 18u45 bij mijn schoonzus worden geleverd aangezien ik overdag niet thuis ben.
Via de track and trace code online zag ik dat mijn pakket om 18u04 werd geleverd bij een ander huisnummer in de straat en werd getekend door iemand die daar helemaal niet woont. Bij mijn schoonzus werd geen briefje afgegeven en het pakket werd daar nooit aangeboden. Er waren meerdere mensen thuis op dat ogenblik en niemand heeft een bel gehoord. Wij hebben bij de buren nagevraagd of er iemand iets heeft aangenomen maar helaas geen resultaat.

Ik heb een klachtenformulier ingevuld bij zowel Megekko en PostNL. Van PostNL krijg ik het standaardantwoord dat ze het vervelend vinden en dat ik kan vragen om een onderzoek te laten starten - maar dan moet dit wel via Megekko gebeuren. Ik heb PostNL gebeld maar daar krijg ik weer diezelfde standaardantwoorden. Ze konden me ook niet zeggen welke chauffeur is komen leveren want hun klantendienst staat niet in contact met de chauffeurs. Ondertussen krijg ik van PostNL ook nog eens een mail over waar en wanneer het pakket werd geleverd (wat ik ook al wist!) en dat ik eens moest rondhoren bij de buren (wat ik al had gedaan!)

Megekko blijkt telefonisch niet bereikbaar te zijn. Ik heb hen alles uitgelegd per mail en zij zeggen dat ze een onderzoek laten starten via PostNL dat zeker 5 werkdagen kan duren maar dat mijn pakket misschien morgen of overmorgen zou geleverd kunnen worden, dat het statement van PostNL helemaal tegenspreekt want zij beweren dat ze alles geleverd hebben.

De frustratie is nu groot want ik heb die schermen uiteraard al betaald en ik weet niet waar ze zijn. Ik krijg ook het gevoel dat zowel Megekko en PostNL mij van het kastje naar de muur sturen?

Al jullie advies zou dus zeer welkom zijn! :D

Alvast bedankt voor jullie hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 feb 2019 19:45

u praat nu wel over een paar uren geleden, ik, denk dat dit nog veel te vroeg is om iets met zekerheid te zeggen, de bestellers van post NL die werken tot laat in de avond .

Wacht ten .minsten toch één dag, want nu weet nog niemand het ware verhaal !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WNLL
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 feb 2019 19:54

@denlowie,

Het pakket werd volgens PostNL gisteren geleverd om 18u04 zoals in mijn post staat maar werd aangeboden op een verkeerd adres en getekend door iemand die daar niet woont. Volgens PostNL is de levering afgerond.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 feb 2019 19:59

je moet geen klacht doen bij post NL want daar heb jij niks mee te zien.

Het is de leverancier die verantwoordelijk is voor de verzending van je beeldschermen .
En zij moeten zien dat je schermen geleverd worden..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WNLL
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 feb 2019 20:10

@denlowie,

daar dacht PostNl dus duidelijk anders over. Ze zeiden dat ik een klachtenformulier moest invullen en dat ik aan Megekko moest vragen dat zij bij PostNL een aanvraag moesten doen om een 'onderzoek' te starten.

Het gekste is dat Megekko een mail stuurt naar mij om te zeggen dat het pakket misschien toch nog morgen of overmorgen bij mij thuis zou nageleverd kunnen worden maar hoe kan dit mogelijk zijn als PostNL bevestigd dat deze gisteren werd aangeboden en werd getekend door iemand die niet op dat adres woont?

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 feb 2019 20:48

Hoe de leverancier en het post bedrijf dit onderling regelen is uw probleem niet. Uw aanspreekpunt is de leverancier. Dit is de enige partij die ten opzichte van u een verplichting heeft. Als zij ervoor zorgen dat er binnen een redelijke tijdspanne uw bestelde schermen bij u verschijnen (niet noodzakelijk diegene die bij uw buren zouden afgeleverd zijn), dan hebben zij aan die verplichting voldaan.

katwezel
Berichten: 375

#7 , 05 feb 2019 20:57

Dagje afwachten , gebeurt wel meer dan ééns dat post nl beweerd geleverd te hebben (computer foutjes ?) en een dagje later staan ze plots voor je deur , dat heb ik reeds meermaals mogen ervaren

Tope
Berichten: 916

#8 , 06 feb 2019 06:53

Ik heb onlangs een gelijkaardige situatie met PostNL meegemaakt.

De dag van levering van mijn pakket was ik de hele dag thuis, maar toch meldde de Track and Trace dat mijn zending terug naar de afzender gestuurd was wegens niet thuis.
Het zou de volgende dag geleverd worden, en ik bleef weer de hele dag thuis.
Aan het einde van de dag stond het pakket echter als "Geleverd" aangegeven.
Geen briefje, geen mailtje, geen SMS-je, niks.

De leverancier kwam echter aan de weet dat de chauffeur het pakket "bij de buren" achtergelaten had.
Ik heb het uiteindelijk teruggevonden bij een nachtwinkel een aantal huizen verder.
De chauffeur had aan de uitbater gezegd dat de zending voor één van zijn bovenburen was.

Mijn risico was wel minder groot dan het jouwe, want bij deze leverancier kan ik kiezen om na levering te betalen.
Toch hoop ik van ganser harte dat het met jouw bestelling ook nog in orde komt.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#9 , 07 feb 2019 21:24

Zet nu even een juridische bril op, en kijk eens naar de situatie.

U koopt iets, uw belangrijkste verbintenis is betalen.

De verkoper verkoopt iets, zijn belangrijkste verbintenis is te leveren.

Heeft u het product geleverd gekregen zoals omschreven in het burgerlijk wetboek? (Overhandiging, feitelijke macht)

Neen.

De verkoper komt zijn verbintenis niet na. Zoals eerder aangehaald, dat hij daar niet aan kan doen, da’s niet relevant. Dat is zijn probleem. U hoeft postNL niet te contacteren of enige moeite te doen - de verkoper moet dit regelen. Uiteraard zal hij dat wel verhalen op PostNL, maar wat is er gemakkelijker voor hem dan een klant die zijn werk doet?

Stuur een aangetekend schrijven naar de verkoper over een aantal dagen, waarin u hem aanspoort over te gaan tot levering van het goed. Geef hem een termijn van een week. In het slechtste geval moet hij opnieuw twee schermen sturen, en zijn verlies van de vorige verhalen op PostNL indien mogelijk. Het risico is voor hem.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

WNLL
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 26 feb 2019 22:38

Ondertussen zijn we drie weken verder, de enige vooruitgang is een document dat ik heb ontvangen van PostNL via Megekko om een verklaring van niet-ontvangst te tekenen. Nu moet dat weer verder onderzocht worden....
Ik blijf het straf vinden dat iemand mijn spullen heeft, PostNL heeft laten weten dat ze de chauffeurerover hebben aangesproken en dat het niet meer zal gebeuren en tegelijkertijd krijg ik een andere melding van hen dat ze niet weten wie er heeft geleverd?
Kan dit allemaal zomaar en kan dit allemaal wel zo lag duren?

mbbs1024
Berichten: 474

#11 , 26 feb 2019 23:56

Als je via een credit card betaald hebt, is er misschien een mogelijkheid om bij de creditcard maatschappij een klacht in te dienen en je geld terug te krijgen.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#12 , 27 feb 2019 22:14

Heb je het aangetekend schrijven gestuurd?
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

WNLL
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#13 , 28 feb 2019 09:48

ik heb de bestelling met een gewone bankkaart betaald, dus de betaling kan ik helaas niet laten storneren. Ik heb ook nog geen aangetekend schrijven gestuurd naar Megekko uit principe dat ik geen extra geld wil uitgeven door een fout die en andere firma heeft gemaakt. Het gaat misschien maar om een paar euro, maar principieel wil ik dat niet doen.

bosprocureur
Berichten: 6853

#14 , 28 feb 2019 12:17

Euh… laten storneren ?
Gaat dit wel over een levering in België ?

Terug naar “Consumenten Koop”